سکوت در ذات خود حامل اسرار فراوانی است و متن مردم معمولا مجذوب رمز و رازهای نهفته در پیامهای دریافتی از سکوت می شوند و با اختیار کننده آن ، همدلی و همسویی می کنند. تجربه تاریخ نشان داده است که صدای بلند ، همیشه تاثیرگذار و ماندگار نبوده و نیست و در مقاطعی، این سکوت بوده است که عمیق ترین تاثیر را داشته و بیشترین و موثرترین مخاطبان را به سوی خود جذب کرده است.

«به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛/ دکتر علی اکبر جوانفکر نوشت: کسانی که نفهمند چه زمانی باید فریاد برآورند و چه زمانی سکوت اختیار کنند، زمانه خیلی زود، آنها را بی اثر و از چرخه حرکت تاریخ حذف خواهد کرد.

در زمانی که امواج تهمت، توهین و تخریب به تلاطم در آمده باشد، سکوت موثرترین موضع دفاعی است، همانگونه که حضرت مریم (س) به توصیه خداوند، در برابر تهمت‌ها و نسبت های دروغ، روزه سکوت گرفت.

کسانی که با سوء استفاده از سکوت دیگران، نعره های گوش خراش توهین، تهمت و نسبت‌های دروغ را از تریبون های مختلف، بلند کرده و پیوسته آن را تکرار می کنند، توسط مردم دیده و شنیده نمی شوند و حتی پوزخندهای تمسخر آمیز مردم را هم فهم نمی‌کنند.

سکوت معنا دار دکتر احمدی نژاد در یک سال و نیم گذشته، امتداد سکوت وحدت بخشی است که در دوران ریاست جمهوری و بویژه در دولت دهم در پیش گرفت.

افزایش توهین ها و تهمت های ناصواب نسبت به کسی که سکوتی حکیمانه و مصلحت اندیشانه اختیار کرده است، در همیشه تاریخ تقبیح می شود و به نشانه یک رفتار و کنش ناجوانمردانه و غیراخلاقی مذموم و محکوم است.

خانه نشینی، مظلومیت، صبر و سکوت، مفاهیم شناخته شده‌ای هستند که مولای متقیان و مظهر عدل و داد، علی بن ابی طالب(ع) آنها را با رفتار حکیمانه و مصلحت اندیشانه خود برای همیشه تاریخ به روشنی معنا کرده است.

هیاهوی مخرب و فریبکارانه برخی صاحبان زر و زور، بیش از هر چیز، بیانگر وحشت فزاینده آنان از سکوت معنادار خادم ملت است، سکوتی که اگر سد آن شکسته شود، سیلابی را به راه خواهد انداخت که تشنگان حقیقت را سیراب و روبه صفتان را برای همیشه رسوا خواهد کرد.

منبع
 

"Our President, analytical news site"