«مرگ بر امریکا» و هم چنین «مرگ بر انگلیس و اسرائیل»، اگر چه شعایر هستند، ولی لفظ نیستند، بلکه بیان مواضعی منطبق با دشمن‌شناسی هستند که از شعور و شناخت و آگاهی و بصیرت ملت ما نشأت می‌گیرند.

همیشه یک عده‌ای بوده و هستند که به قول امام خمینی (ره): «دلشان برای امریکا می‌طپد» و‌‌ همان طور که ایشان فرمودند: «گمان می‌کنند بدون امریکا نمی‌شود نفس کشید». در مقابل نیز یک عده‌ای دشمن‌شناس و دشمن ستیز، مؤمن، مجاهد، بصیر و شهادت طلب نیز هستند که با الهام از فرامین الهی در قرآن کریم، چون شهید بهشتی (ره) شعار می‌دهند: «ای امریکا! از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر». همیشه یک عده «اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ» وجود داشتند و در مقابل یک عده «اَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ» نیز وجود داشتند.

در مقابل دشمنان اسلام، مسلمین و بشریت، این دو گروه همیشه بوده و هستند و در جماعت آنان از عوام دیده می‌شود تا خواصی که از رجل دینی، سیاسی، علمی و اجتماعی هستند، که اگر غیر از این بود، این وقایع اسفناک و جنایات هولناک در طول تاریخ حیات اسلام رخ نمی‌داد و وضعیت مسلمین چنین نبود که اکنون هست.

 

چه اتفاقی رخ داده و چه تغییری صورت پذیرفته است که «دیگر نباید شعار مرگ بر آمریکا داد؟!»

اگر دیگر شعار «مرگ بر شوروی» سر نمی‌دهیم، چون دیگر «شوروی» وجود خارجی ندارد و سیاست‌های کنونی روسیه نیز در قبال ایران تغییر یافته است. پس اگر‌‌ همان سیاست‌های شوروی سابق در روسیه فعلی تداوم داشت، باز هم شعار «مرگ بر روسیه» سر می‌دادیم و اگر روسیه فعلی به‌‌ همان سیاست‌ها برگردد و خصومت کند، باز هم‌‌ همان شعار را تکرار خواهیم کرد.

 

در داخل جمهوری اسلامی ایران، دولت (رئیس جمهور و کابینه) تغییر یافته است، چه ربطی به امریکا و سیاست‌هایش علیه این نظام، کشور و ملّت دارد؟! مگر به صرف تغییر دولت در ایران، در امریکا نیز تغییرات رخ می‌دهد؟! این سیاست غلط و خطرناکی است که می‌خواهند القا کنند هر چه هست از ماست و در آن طرف خبری نیست. بلکه کاملاً بالعکس است.

 

خب، یک عده‌ای تحلیل سیاسی دادند که کمی تغییر مواضع دهیم و پاسخ مثبت به نامه‌ها و پیغام‌ها دهیم – یک عده نیز خودزنی کردند و با سینه زدن زیر بیرق آمریکا گفتند: مشکل از ماست، دولت ما بداخلاقی کرده است و...، یک عدهٔ دیگر هم سعی کردند تا ورق را برگردانده و به امریکا و متحدانش اثبات کنند که تحریم ما را بیچاره کرده است و ملت را دشمن شاد کردند و...، اما در آن طرف چه شده است؟ آیا مواضع خصمانهٔ امریکا و متحدانش علیه ما تغییر یافته است؟

 

الحمدلله، امریکا با دهن کجی‌هایش، پرده از ابهامات القایی برداشت و خوش‌خیالی‌ها را به واقع‌گرایی مبدل ساخت و خیال همه را راحت کرد، تا آنجا که حتی آقای ظریف نیز گفت: از اوباما نا‌امید شدم پ

 

اوباما، از‌‌ همان ابتدا گفت: «تغییر لحن فایده ندارد»، به جای آنکه خود تغییر سیاست دهد، توپ را به زمین سیاستمداران کشورمان انداخت و گفت: «لفظ کفایت نمی‌کند، منتظر تغییرات اساسی و عملی هستیم»، به جای آنکه حسن نیتی نشان دهد، گفت: «ایران باید اثبات کند»... و از همه بد‌تر آنکه افزود: «این تغییر لحن مقامات ایرانی نیز به خاطر اثر تحریم‌ها بوده است، پس باید هم چنان ادامه یابد»، گویا ما را تنبیه کرده و از این تنبیه نتیجه هم گرفته است. و خلاصه آنکه مواضع خصمانه و شعار «مرگ بر ایران و ایرانی» را با تکرار «همه گزینه‌ها و حتی گزینه جنگ هم چنان روی میز است» ادامه می‌دهد، حال ما دیگر نگوییم: «مرگ بر امریکا؟!»

 

الحمدلله مردم ما تابع و منفعل هیچ یک از سیاستمداران داخلی و خارجی نیستند، بلکه تابع ولایت فقیه هستند، لذا بسیار هوشیار و بصیر نیز می‌باشند. پس تا وقتی دشمنی امریکا ادامه دارد و تغییر مواضع نداده است، هم چنان در عقل، شعور، فکر، دل و زبان خود، با مشت گره کرده، «مرگ بر امریکا» می‌گویند: ولو کره المشرکون. و هر موقع تغییر کرد، ما نیز تغییر مواضع می‌دهیم.

 

مقام معظم رهبری:

«این هم یکی از آن لطائف عالم است که آمریکائی‌ها دشمنی می‌کنند، می‌گویند شما نفهمید که ما با شما دشمنیم؛ مخالفت و عناد می‌ورزند، متوقعند که ملت ایران نفهمد که آن‌ها معاندند و دشمنی می‌کنند! این سیاست از اواخر دوران بوش در مقابل ایران شروع شده است، امروز هم متأسفانه‌‌ همان سیاست را دولتمردان آمریکا ادامه می‌دهند؛‌‌ همان پنجهٔ چدنیِ زیر دستکش مخملی»

 

««البتّه برخى از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد، به نظر ما بجا نبود؛ لکن ما به هیئت دیپلماسى ملّت عزیزمان و دولت خدمتگزارمان خوشبین هستیم؛ البتّه به آمریکایى‌ها بدبینیم؛ به آن‌ها هیچ اعتمادى نداریم. ما دولت ایالات متّحده‌ى آمریکا را دولتى غیرقابل اعتماد می‌دانیم؛ دولتى خودبرتربین، دولتى غیرمنطقى و عهدشکن، دولتى سخت در پنجه‌ى تصرّف و اقتدار شبکه‌ى صهیونیسم بین‌المللى - که به‌خاطر رعایت خواسته‌ها و منافع نامشروع شبکه‌ى صهیونیستى بین‌المللى مجبورند با رژیم غاصب و جعلى اشغال‌کننده‌ى فلسطین مماشات کنند، در مقابل او نرمش نشان بدهند؛ اسمش را می‌گذارند منافع آمریکا، در حالى که بکلّى منافع ملّى آمریکا با آنچه امروز این‌ها در حمایت از [آن‌] رژیم جعلى انجام می‌دهند، منافات دارد؛ از همه‌ى دنیا دولت ایالات متّحده‌ى آمریکا باج می‌گیرد و به رژیم جعلى صهیونیستى باج می‌دهد؛ این حقایق را ما داریم مشاهده می‌کنیم - به دولت آمریکا اعتمادى نداریم، به مسئولین خودمان اعتماد داریم، خوشبین هستیم، از آن‌ها می‌خواهیم که با دقّت، با ملاحظه‌ى همه‌ى جوانب گام‌ها را درست بردارند، محکم بردارند، منافع ملّى را یک لحظه به فراموشى نسپرند.»

 

منبع: شبهه