همگان، صدا و سیما را مهمترین رسانه منتقد دولت های نهم و دهم می شناسند و حتی بسیاری رسانه ملی را حامی جریان های مخالف اعلام می کنند اما توجه به آنچه مخاطبان خارجی یکی از بخش های برون مرزی آن یعنی پرس تی وی درباره رفتن احمدی نژاد از پاستور نوشته اند، برای آنها که معتقدند دولت دهم در زمینه دیپلماسی عمومی ضعیف عمل کرده، قابل توجه خواهد بود.

جامعه ایرانی در حالی به سوی تدبیر و امید گام برمی دارد که مردم جهان بویژه مستضعفین و مسلمانان جهان، دولت دهم را به خاطر عزت و پیشرفت هایی که برای مردم ایران آورده و امیدی که برای مبارزه با استبداد بین المللی در دل مستضفعین جهان زنده کرد، تحسین می کنند.

جامعه جهانی در سال های اخیر با تغییر خیلی از سیاستمداران روبرو بود و نیکلا سارکوزی راستگرا جای خود را به فرانسوا اولاند سوسیالیست داد، ولادیمیر پوتین به عنوان مظهر روسیه نوین و ملی گرایی روسی سکانداری کرملین را از دیمیتری مدودف غربگرا پس گرفت. آمریکای لاتین شاهد مرگ رئیس جمهوری فقید ونزوئلا هوگو چاوز بود تا نیکلاس مادورو جانشین وی شود و شی جین پینگ اقتصاددان رئیس جمهوری جدید چین جانشین هوجین تائو شد تا بیش از گذشته بازارهای جهان از کالاهای چینی پر شود.
تغییر سران دولت ها به این کشورها محدود نمی شود و سال 2011 و 2012 شاهد تحولات عظیم سیاسی در سطح جهان بویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا بود و بسیاری از کشورهای منطقه با تغییر حاکمیت و انقلاب روبرو بودند که مصر، لیبی، تونس، یمن و برخی کشورهای دیگر از جمله آنها بودند.
به اعتراف کارشناسان مسائل بین الملل، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بیش از هر انتخاباتی در این سال و حتی سال های قبل تر از آن مرکز توجه رسانه ها و شخصیت های سیاسی جهان قرار داشت به طوری که بسیاری این انتخابات را به همه پرسی برای رای دوباره مردم به نظام جمهوری اسلامی ارزیابی کردند.
مردم ایران در حالی یازدهمین رئیس جمهوری ایران دکتر حسن روحانی را در انتخاباتی تاریخی برگزیدند که دولت دهم نماینده ای در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نداشت و در واقع گفتمان احمدی نژاد به عنوان گفتمان حاکم، شانس حضور در انتخابات را نیافت.
احمدی نژاد در حالی، دولت را به منتخب ملت واگذار می کند که سیاست خارجی وی در ارتباط با جهان همواره مورد توجه منتقدان و هواداران بوده است به طوری که بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی، سیاست خارجی دوره احمدی نژاد را بسیار متفاوت از روسای جمهوری قبلی ارزیابی کرده اند و این تفاوت را برخاسته از تفاوت های فردی و حتی اعتقادی شخص رئیس جمهوری دهم در اعتقاد عمیق به مردم و مبارزه با قدرت ها تحلیل کرده اند.
همگان، صداوسیما را مهمترین رسانه منتقد دولت های نهم و دهم می شناسند و حتی بسیاری رسانه ملی را حامی جریان های مخالف اعلام می کنند اما توجه به آنچه مخاطبان خارجی یکی از بخش های برون مرزی آن یعنی پرس تی وی درباره رفتن احمدی نژاد از پاستور نوشته اند، برای آنها که معتقدند دولت دهم در زمینه دیپلماسی عمومی ضعیف عمل کرده، قابل توجه خواهد بود.
پرس تی وی در مطلبی تحت عنوان احمدی نژاد پیروزی روحانی را در انتخابات تبریک گفت به تاریخ 25 خرداد نوشت: احمدی نژاد در این پیام، بی نهایت بودن ظرفیت های ملت ایران برای توسعه و رسیدن به اهداف بزرگ را یادآور شده است.
بخشی از پیام های مخاطبان خارجی پرس تی وی که در زیر خبر بالا آمده به شرح زیر است:

 

- من یک آمریکایی هستم اما از احمدی نژاد به خاطر این که رئیس جمهوری خارق العاده ای بود ممنونم. شما منبع الهام و امید برای من بودید. شجاعت و صداقت شما باعث شرمساری رهبران آمریکاست. سال ها من آرزو می کردم که کشورم رئیس جمهوری به صداقت شجاعت اخلاق مداری و ذکاوت شما داشت. رهبران ما عده ای حق السکوت بگیر رشوه خور هستند.

- از مردم ایران به خاطر دو دوره انتخاب احمدی نژاد به ریاست جمهوری ممنونم، وی فردی هوشمند و فروتن بود که مصاحبه های تخاصم جویانه روزنامه نگاران غربی را به فرصتی برای آگاهی بخشی به مردم تبدیل می کرد.

- از دست دادن دکتر احمدی نژاد ضایعه ای بزرگ است! زنده باد احمدی نژاد! زنده باد ایران و ایرانیان!

- خدا نگهدار دکتر احمدی نژاد... خدا تو را حفظ کند و پاداش دهد!

- برای دکتر احمدی نژاد بهترین آرزوها را دارم. وی همواره برای آنها که در راه حقیقت و علیه استکبار و ظلم می جنگند الهام بخش بوده است. خدای بخشنده و مهربان شما را حفظ کند.

- احمدی نژاد عزیز! ممنون از کار سخت و عشق شما به ملت ایران، همه انسان های شریف جهان از رفتن شما ناراحت خواهند شد.

- احمدی نژاد خدا تو را نگهدارد. من تا به حال چنین رئیس جمهوری در زندگی ام ندیده بودم.

- من احترام زیادی برای آقای احمدی نژاد قائلم. به آقای روحانی رئیس جمهوری منتخب تبریک می گویم. زنده باد کشور بزرگ ایران.

- احمدی نژاد رئیس جمهوری محبوب ماست.

- دکتر احمدی نژاد از دست دادن شما ناراحت کننده بود! برای رئیس جمهوری منتخب آقای روحانی آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم وی متوقف نشود و فعالیت های اتمی ایران برای تولید انرژی هسته ای ادامه یابد. ما باید برای دستیابی صددرصدی به حقوق هسته ای مان بدون محدودیت بر اساس قوانین ان پی تی تلاش کنیم. ما دانشمندان عزیزی را در این راه از دست داده ایم. بعد از یک دوره کنار بودن از دولت دوباره برخواهی گشت. شما سرمایه بزرگی برای ایران هستید. شما به عنوان رئیس جمهوری بزرگ در تاریخ جهانی خواهید ماند. روحانی هم باید خود را به اثبات برساند و سوابقش حاکی از آن است که توانایی ادامه دادن راه تو را دارد. امیدوارم شاهد حضور تو در انتخابات آینده باشم. تو از همین حالا می توانی روی رای من حساب کنی.
احمدی نژاد مردی صادق و شجاع و رهبری بزرگ و الهام بخش برای مردم جهان بود.

- به مردم ایران به خاطر برگزاری یک انتخابات دموکراتیک تبریک می گویم؛ مردمی که به عدالت و اصول معتقدند احمدی نژاد را نه تنها به خاطر خدماتش به مردم ایران بلکه به خاطر شجاعت وی در مبارزه با فساد و قدرت های استکباری تحسین می کنند. خدا احمدی نژاد و جمهوری اسلامی را در راهش به سمت پیشرفت حفظ کند.

- برای احمدی نژاد و تیم کاریش، به خاطر تلاش های بی شمارشان در تحقق ملت سازی تشکر می کنم. خدا ایران را حفظ کند.

- رفتن احمدی نژاد ناراحت کننده است اما امیدوارم وی همچنان در جایگاهی جدید موثر بماند. ایران در دوران احمدی نژاد عزت زیادی پیدا کرد و امیدوارم در این راه ثابت قدم بماند.

- می توان گفت جهان شاهد کناره گیری یکی از بزرگترین رهبران قرن اخیر است. اگر رهبران ما هم راه احمدی نژاد را رفته بودند الان شاهد جهانی از لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بهتر بودیم. اگرچه ما می دانیم تو در کمک به انسان ها در جای دیگر از پای نخواهی نشست اما از بابت کنار رفتنت از مسئولیت ریاست جمهوری ناراحتیم.

- خدا تو را حفظ کند به خاطر مواضع تو ما در موقعیت قوی تری در ارتباط با غرب و دشمن هستیم.

- به رئیس جمهوری منتخب تبریک می گویم. جهان، شجاعت، صداقت، مبارزه علیه قدرت های شر و تلاش وی برای پیشرفت ایران در همه زمینه ها بویژه دانش و فناوری را فراموش نخواهد کرد.

- آقای دکتر احمدی نژاد! ممنون از شما به خاطر خدمت خستگی ناپذیر به مردم جهان. برای رئیس جمهوری منتخب آرزوی موفقیت دارم.

- احمدی نژاد رئیس جمهوری بی نظیر در قرن اخیر در این کره خاکی بود. وی کمک بزرگی به برداشته شدن چهره بی عدالتی در جهان کرد. احمدی نژاد همیشه علیه بی عدالتی و به نفع مظلومین جهان صحبت کرد و همواره محبوب قلب مظلومین خواهد ماند.

- کدام رهبر امروز جهان تا این حد برای مردم عادی زحمت کشیده است... من مطمئنم وی برای بسیاری از رهبران امروز جهان الهام بخش بوده است.

- شما دارایی بزرگی برای ایران هستید. من امیدوارم روحانی از شما در کابینه اش استفاده کند یا رهبری عالی ایران از شما به عنوان یکی از بهترین مشاورانش استفاده کند چون شما از بهترین ها هستید. ممنون از رهبری عالی تان. ما و ملت ایران به شما بعد از ریاست جمهوری هم نیاز داریم. ممنون بابت همه کارهایی که شما برای ما انجام دادید!

- آقای احمدی نژاد، شما رئیس جمهوری عالی برای ایران و صدایی علیه نظم نوین جهانی تروریستی/نژادپرستانه یهودی و انگلیسی-آمریکایی هستید که انسانیت را در جهان تهدید می کند. من یک غیر ایرانی هستم اما برای رئیس جمهوری منتخب حسن روحانی در راه تداوم پیشرفت و باقی ماندن ایران به عنوان صدای مظلومین آرزوی موفقیت دارم.

- شما رهبری فوق العاده و فردی فروتن و اصولی در حمایت از صلح هستید. کشور صلح طلب شما یکی از فانوس های شکوه و بزرگی در جهان است و شما همواره مورد احترام ما خواهید ماند.

- از شجاعت و حقیقت جویی شما ممنونیم آقای رئیس جمهور! مردم کشورتان برای دستاوردهایی که شما داشته اید از شما ممنون هستند اما ما مبارزه شما برای صلح و بی عدالتی را تحسین می کنیم و امیدواریم رئیس جمهوری منتخب هم راه شما را ادامه دهد.

- امیدوارم رئیس جمهوری منتخب، راه احمدی نژاد را ادامه دهد. نه تنها جهان اسلام بلکه همه آنهایی که حامی عدالت هستند از رفتن وی ناراحتند.

- آقای احمدی نژاد ممنونیم که شعله ای روشن در قلب تاریکی و جهان شر بودید. امیدواریم رئیس جمهوری منتخب هم راه شما را ادامه دهد. مردم جهان برای عظمت و اعتلای شما و کشورتان دعا می کنند.

- انتخابات ایران و روش دموکراتیک برگزاری انتخابات و انتقال قدرت، کارکرد مردمسالارانه ایران را اثبات کرد. ایرانی ها مردمی هستند که اقلیت ریاکار و سیستم متقلب و در حال انحطاط آپارتاید و ترور را به چالش می کشند.

- دکتر احمدی نژاد شما یک دولتمرد بزرگ هستید که کشورهای مظلوم جهان تحسینش می کنند. شما خیلی خوب در مصاحبه ها و سخنرانی ها بویژه در زمان حضور در سازمان ملل، اسرائیل آمریکا و دیگر جنگ طلبان را به چالش کشیدید.

- احمدی نژاد برای همه الهام بخش بود بویژه برای سیاستمداران و حاکمان مدرن و همه آنها که معتمد ملتشان هستند. وی برای طبقه حاکم جهان یک الگوی تمام عیار بود.

- امیدوارم احمدی نژاد بتواند دور بعد برای سومین بار در انتخابات شرکت کند. احمدی نژاد رئیس جمهوری همه فعالان راه آزادی و عدالت در جهان بود.

- دکتر احمدی نژاد هیچ کس با تو قابل مقایسه نیست تو وزن سیاسی جهان اسلام را افزایش دادی. علاقه ما به شما جاودان است.

- احمدی نژاد سمبل ساده زیستی برای روسا و حاکمان دول اسلامی است. تاریخ معاصر شخصیتی تا این حد شجاع علیه مستبکران ندیده بود.

- میلیون ها نفر در جهان عاشق احمدی نژاد هستند، کسی که به قدری بزرگ بود که دیپلمات های غربی برایش مثل بچه مدرسه ای ها بودند.

- ادامه دادن راه احمدی نژاد برای رئیس جمهوری بعدی آسان نخواهد بود چرا که وی مخالف حضور نیروهای بیگانه در منطقه خاورمیانه بود و واقعا به ایران مستقل و آزاد پایبند بود و جمهوری اسلامی در دوران وی بسیار مستقل عمل کرد.
- دکتر احمدی نژاد تو تنها کسی هستی که واقعا لیاقت آنرا داری که رئیس جمهورت بخوانند. آیندگان از تو به عنوان شیر جهان اسلام یاد خواهند کرد.

- آقای احمدی نژاد مردم ایران بعد از رفتن شما خواهند فهمید شما چه اقدامات بزرگی برای خوشبختی و پیشرفت آنها انجام داده اید و البته مردم دنیا بویژه صلح دوستان و مظلومین جهان هرگز قهرمان خود را فراموش نخواهند کرد.

- ما به بازگشت دوباره احمدی نژاد به قدرت در چهار سال بعد امیدواریم.

- دکتر احمدی نژاد همیشه برای سربلندی و عزت تو دعا کردم و همیشه دعاگوی تو خواهم ماند.

- من چیزی از مسائل سیاسی داخلی ایران نمی دانم ولی به عنوان یک خارجی باید بگویم سیاست بین المللی احمدی نژاد در دفاع از مظلومین عالی بود.

- به عنوان یک آمریکایی که شما پوتین و چاوز به عنوان صدای مظلومان قهرمان من هستید باید از شما به خاطر توجهتان به کرامت انسان ها تشکر کنم.

- آقای احمدی نژاد از تو به خاطر حمایت از مردم سوریه و فلسطین ممونیم. اگرچه رسانه های وابسته به صیهونیسم هر آنچه توانسته اند شما و مردم ایران را تخریب کرده اند اما ما مردم غرب احمق نیستیم و قدر انسان آزادی خواهی مثل شما را می دانیم.

- احمدی نژاد از پاکترین سیاستمداران جهان است.

- آنچه من در چهره احمدی نژاد دیدم آرامش و صفا بود و آنچه در چهره نئومحافظه کاران حاکم بر آمریکا دیدم آثار جنایت بود.

- جمهوری اسلامی به احمدی نژاد مدیون است چرا که وی نیازهای ایرانیان را با آینده ای مستقل از دخالت غرب تعدیل کرد و مانع تسلط غرب بر ایران و منطقه شد. رئیس جمهوری بعدی کار دشواری برای پیمودن راه احمدی نژاد دارد.
- میراث احمدی نژاد برای رئیس جمهوری منتخب نقطه آغاز خوبی است چرا که وی جایگاه جمهوری اسلامی را در جهان ارتقا داد و آنرا در مقابل مخالفانش تقویت کرد.

- احمدی نژاد حتی اگر تو رئیس جمهوری ایران هم نباشی، رئیس جمهوری ما خواهی ماند و قلب ما همیشه برای تو خواهد تپید.

- احمدی نژاد عزیز تو همواره برای ما سمبل صلح طلبی بودی و لازم است در اینجا از تلاش های تو و کشورت برای ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح های اتمی تشکر کنم اگرچه آمریکا و اسرائیل در راه تحقق آن مانع تراشی کردند.
- برادر احمدی نژاد، شجاعت و صداقت تو در دفاع از مردم مرا یاد چه گوارا و فیدل کاسترو می اندازد. نسل آینده هرگز شما را فراموش نخواهد کرد.

- در دنیایی که دروغگوها، دزدها و تبهکاران حاکم هستند احمدی نژاد با شجاعت در مقابل زیاده خواهان ایستاد و من امیدوارم که روزی دیدگاه حقیقت طلبانه وی بر جهان حکمفرما شود.

- زنده باد احمدی نژاد و ایران! ایران الگویی درخشان و متمدن برای جهانیان است.

- برادر احمدی نژاد از تو برای همه خدماتی که به کشورت ایران و اسلام داشتی ممنونم. سخنرانی هایت عمق جان ما را تحت تاثیر خود قرار می داد و نبودت در صحنه سیاسی جهان برای ما غم انگیز است.

- امیدوارم رئیس جمهوری منتخب هم بتواند پرچم صلح وعدالتی که احمدی نژاد به نمایندگی از ملت ایران در دست داشت را در صحنه جهانی بالا نگه دارد.

- مشارکت بالای هفتاد درصدی ایرانی ها در انتخابات ریاست جمهوری بسیار بالاتر از میزان مشارکت در کشورهای غربی مدعی دموکراسی است. از آقای احمدی نژاد برای همه اقداماتش برای پیشرفت ایران ممنونم و معتقدم رئیس جمهوری منتخب هم باید با در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی برای پیشرفت کشور در همه زمینه ها از جمله موضوع هسته ای در چارچوب ان پی تی تلاش کند.