شاید احضار رییس جمهور به دادگاه که در طول تاریخ انقلاب با کسب 25 میلیون رأی بیشترین آرای مردمی را به خود اختصاص داد، بالاترین مدالی باشد که به خاطر کار و تلاش و خستگی‌‌ناپذیری‌اش به وی داده می‌شود!

شاید احضار رییس جمهوری به دادگاه که در طول تاریخ انقلاب با کسب 25 میلیون رأی بیشترین آرای مردمـی را به خــود اختصـاص داد، بالاترین مدالـی باشـد کـه بـه خاطــر کـار، تلاش و خسـتگی‌‌ناپذیری‌اش بـه وی داده می‌شـود! روزگار، روزگار غریبی است…

این مطلب برگرفته از یادداشتی در روزنامه ایران است که روز سه شنبه با عنوان «تقدیر از خـادم ملت با احضار به دادگاه» منتشر شده است.
متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:
خبر کوتاه و عجیب بود: «رییس‌جمهوری به دادگاه کیفری احضار شد.» البته افکار عمومی در طول این سال ها با اینگونه اخبار مأنوس شده‌اند،‌ چرا که در دولت احمدی‌نژاد مجال فرصت هرگونه توهین و افترا نسبت به مقام دوم کشور یعنی رئیس‌جمهور باب شد! تلخند ماجرا هم آنجا بود که هیچ منبع و مرجعی برای رسیدگی قابل توجه به توهین‌ها و تهمت‌ها وارد گود نشد!

**اقدامی برخلاف قانون
دادگاه کیفری استان تهران برخلاف اصول مصرح قانون اساسی، دکتر «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را به دادگاه احضار کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، این احضاریه به دنبال شکایت «علی لاریجانی» رییس مجلس و نیز «یعقوب خلیل‌نژاد» علیه رییس‌جمهوری ارسال شده است. ارسال این احضاریه در حالی انجام شده است که براساس قانون اساسی، رسیدگی‏ به‏ اتهام‏ رییس‌‏جمهوری و معاونان‏ او و وزیران‏ در مورد جرایم‏ عادی‏ با اطلاع‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ در دادگاه‏های‏ عمومی‏ دادگستری‏ انجام‏ می‏شود.
حال سوالی که مطرح است این است که چه زمان و با چه کیفیتی این شکایت به اطلاع نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است و آیا تشریفات قانونی براساس قانون اساسی انجام شده است یا خیر؟
همچنین براساس قانون اساسی تصریح شده است که رسیدگی به تخلف رئیس‌جمهوری از وظایف قانونی و به عهده دیوان عالی کشور است.
شایان ذکر است دادگاه‌های کیفری وظیفه و صلاحیت رسیدگی به شکایاتی که موضوع و ماهیت آن‌ها حقوقی است را ندارند.
از سوی دیگر موضوع اتهام در این احضاریه مشخص نشده است در حالی که طبق قانون اساسی افراد عادی هم باید از اتهام خود آگاه باشند. ارسال احضاریه دادگاه کیفری استان تهران در حالی انجام شده که هیچ تحقیق مقدماتی صورت نگرفته است و ماهیت شکایت و دلایل آن معلوم نیست. جالب توجه این که تاریخ رسیدگی به شکایت از رییس‌جمهور؛ ? آذر ???? یعنی حدود ? ماه بعد از ابلاغ آن و 4 ماه پس از پایان مسئولیت 8 ساله دکتر احمدی‌نژاد تعیین شده است.

**شاکی پرونده: بهتر است به این مسأله پرداخته نشود!
رییس کنونی کمیسیون اصل 90 مجلس که خود یکی از شاکیان این پرونده می‌باشد در گفت‌وگو با مهر، ضمن ابراز بی‌اطلاعی از موارد شکایت خاطرنشان می‌کند: موارد شکایت مجلس از احمدی‌نژاد زیاد است!
«محمدعلی پورمختار« در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر ضمن اظهار بی اطلاعی از موارد شکایت خاطرنشان می کند: مواردشکایت مجلس از احمدی نژاد زیاد است !
وی موارد اتهامی به رییس‌جمهوری در شکایت کمیسیون اصل 90 مجلس به قوه قضاییه را شامل مسایل مربوط به اعلام دیر موقع وزیر ورزش پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی، دیرکرد در پرداخت بودجه به متروی تهران و عدم ارائه اساسنامه وزارت نفت دانست.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید رواست رییس‌جمهوری با توجه به خدمات بی‌سابقه‌ای که برای کشور انجام داده‌اند بنابر چنین اتهاماتی به دادگاه فرا خوانده شود، می‌گوید: این مسأله را خبرگزاری دولت رسانه‌ای کرده وگرنه توسط مجلس رسانه‌ای نشده است و من فکر می‌کنم اصلاً به این مسأله پرداخته نشود بهتر است!
وی در پاسخ به این سوال که آیا شما به عنوان رییس کمیسیون اصل 90 و آقای لاریجانی به عنوان رییس مجلس پیگیر این شکایت نبوده‌اید؟ اظهار داشت: به هیچ وجه این طور نبوده و پرونده روند عادی خود را طی کرده است.
پورمختار در ادامه این مصاحبه موارد ذکر شده از قول خود در خبرگزاری مهر را دروغ خوانده و از این خبرگزاری به عنوان یک خبرگزاری دروغگو یاد می‌کند.

**جرم احمدی‌نژاد مقابله با اشرافیگری است
«محمد شیخان»‌ معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهوری نیز درباره شکایت علی لاریجانی از رییس جمهوری با بیان این‌که ما از جزییات این موضوع و همچنین موضوع اتهام اطلاعی نداریم، خاطرنشان می‌کند: شاید جرم احمدی‌نژاد خدمت به ولی‌نعمتان انقلاب، مقابله با اشرافیگری و کانون قدرت و ثروت و ایستادگی در برابر نظام سلطه باشد.

**احمدی‌نژاد دولت اولین‌هاست!
شکایت از رییس جمهوری در حالی در این دوره از دولت محمود احمدی‌نژاد رخ می‌دهد که در هیچ کدام از دولت‌های قبل مسبوق به سابقه نبوده است. شاید باید دولت احمدی‌نژاد را دولت اولین‌ها دانست!
رییس جمهوری را بی‌دین و کاباره‌دار خواندند، اما باز هم هیچ مرجعی برای دادخواهی و اعاده حیثیت وجود نداشت! در مجلس شورای اسلامی که در رأس امور است، رییس جمهور را هو کردند، اقدامی که با اظهار تاسف و تذکر تند مقام معظم رهبری همراه بود. رییس جمهوری را دروغگو و دزد خواندند، اما باز هم این سکوت بود که خودنمایی می‌کرد و حرف اول را می‌زد!
شکایت از محمود احمدی‌نژاد که هنوز دولتش به پایان کار نرسیده و همچنان رییس جمهوری و دوم شخص کشور می‌باشد، در حالی است که رؤسای جمهوری در دولت‌های قبل نه تنها مصونیت قضایی که مصونیت عملی و کلامی هم داشته‌اند!
شاید احضار رییس جمهور به دادگاه که در طول تاریخ انقلاب با کسب 25 میلیون رأی بیشترین آرای مردمی را به خود اختصاص داد، بالاترین مدالی باشد که به خاطر کار و تلاش و خستگی‌‌ناپذیری‌اش به وی داده می‌شود!
روزگار، روزگار غریبی است...