آمادگی این را دارریم تا توضیحات مدیر مسئول سایت انتخاب درباره اینکه چرا دیدگاهش درباره منتخب 25 میلیونی ملت ایران و رئیس جمهور قانونی جمهوری اسلامی تا بدین حد به روزنامه نگاران برانداز و حامی فتنه نزدیک است، منتشر کنیم. مدیر مسئول انتخاب همچنین می تواند ضمن توضیح درباره علت انتشار فوری یادداشت های فردی که حتی به تمامیت ارضی ایران نیز وفادار نیست، نسبت این قبیل رفتارها را با شعار اعتدال مشخص کند.

 محمود احمدی نژاد در روزهای پایانی دوران خدمتش با موج جدیدی از هتاکی ها مواجه است؛ هتاکی هایی که پس از گفت و گوی تلویزیونی با مردم با شدت بیشتری دنبال می شود. البته این روالی است کاملا شناخته شده و مرسوم، چنانکه طی 8 سال گذشته نیز هربار پس از ارائه گزارش کار از سوی دکتر احمدی نژاد به مردم موجی از هتاکی و توهین به رئیس جمهور از سوی مخالفانش به راه افتاده است. شاید پندار مخالفان احمدی نژاد این است که با استفاده از ابزار فحش و توهین، می توانند اثر سخنان رئیس جمهور در افکار عمومی را از بین ببرند، شاید هم رفتار این عده غیر ارادی است و تنها به اقتضای طبیعت خود رفتار کرده اند.

به گزارش دولت بهار، بلند شدن امواج توهین به منتخب ملت ایران به طور حتم با فوایدی بعضا قابل توجه همراه است. به عنوان نمونه در روزهایی که میزان استعمال کلیدواژه "اعتدال" به مراتب حتی بیشتر از کلیدواژه "جریان انحرافی" و مشتقات آن است، به خوبی می توان صداقت و التزام برخی از مدعیان را به شعار اعتدال، سنجید.

بفرمایید! اندکی اطلاعات!
سایت انتخاب از جمله سایت هایی است که عموما با انتشار ترجمه های تحریف شده از اخبار و مطالب رسانه های های بیگانه علیه دولت شناخته می شود. این سایت در عین حال علاقه زیادی دارد تا خود را تریبون رئیس جمهور منتخب و همچنین آیت الله هاشمی رفسنجانی معرفی کند. انتخاب طی روزهای گذشته و در راستای همراهی با موج مذکور، مطلب موهنی را علیه رئیس جمهور منتشر کرد. این سایت مدعی شد که روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" طی گزارشی با عنوان "اگر رئیس جمهوری سخن بگوید و کسی به آن توجه نکند، آیا در این صورت او پیروز میدان خواهد بود؟" نسبت به مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور واکنش نشان داده است. انتخاب این جملات را به نقل از وال استریت ژورنال منتشر کرده است:

«هفته ی گذشته، احمدی نژاد در تلویزیون ملی ایران ظاهر شد و طی سخنانی طولانی مدت، به تمجید و تحسین از دولت خود پرداخت.  آیا کسی گوش شنوایی برای شنیدن این سخنان داشت؟ خبر سخنان او فاقد ارزش خبری و به مانند خبر سوخته بود. تنها مخاطبان احمدی نژاد جمعیت رو به کاهش حامیانش هستند. رسانه ملی که در طول هشت سال گذشته به عنوان شرکت روابط عمومی شخصی رئیس جمهور عمل می کرد به او پیشنهاد تریبون در جهت سخن گفتن با مردم را داد. احمدی نژاد طی این سخنرانی در هنگام دفاع از سیاست های اقتصادی اش باز هم "در باغ نبود"! منتقدان احمدی نژاد واکنشی همراه با تمسخر و پاسخ هایی در قبال سخنانش از خود بروز دادند. اما ظاهرا چیزی جلودار احمدی نژاد و حامیانش نیست، آنها می گویند احمدی نژاد در پنج نوبت دیگر، تریبون  را در اختیار خود خواهد گرفت.»

خبرنگار دولت بهار با مراجعه به پایگاه اینترنتی نشریه وال استریت ژورنال به نتایج جالبی دست یافت. از جمله اینکه بر خلاف ادعای دروغ سایت انتخاب، مطلب مورد اشاره توسط روزنامه وال استریت ژورنال تهیه نشده، بلکه صرفا در بخش وبلاگستان پایگاه اینترنتی این نشریه جای گرفته است. نکته جالب توجه اینکه نویسنده این یادداشت کسی نیست جز "فرناز فصیحی" که اشاره به سوابق روزنامه نگاری وی حائز اهمیت است.

فرناز فصیحی خبرنگار بخش خاورمیانه روزنامه وال استریت ژورنال است که به دلیل فعالیت رسانه ای علیه جمهوری اسلامی در جریان حوادث سال 88 موفق به دریافت جایزه "رابرت کندی در گرایش‌های جهانی حقوق بشر و عدالت" شد. وی پس از دریافت این جایزه به رادیو زمانه گفت: «بسیار خوشحالم که توانسته‌ام تاثیرات مسایل اخیر روی مردم ایران را به بقیه دنیا نشان دهم. این جایزه نشانگر آن است که کار ما توانسته تاثیر خودش را بگذارد.» فرناز فصیحی همچنین یکی از جوایزش را از دست شیرین عبادی دریافت کرده است.

در سوابق خانم فصیحی تحریف نام خلیج فارس نیز به چشم می خورد. استفاده این روزنامه نگار ایرانی از عناوین مجعول در گزارش هایش، حتی ایرانیان خارج از کشور را به راه اندازی کمپین اعتراضی در شبکه اجتماعی فیسبوک و درخواست از وال استریت ژورنال برای جبران اشتباه خود واداشته است. در یکی از کمپین های اعتراضی به فرناز فصیحی آمده است: «دوستان و هم میهنان. اگر بیگانه تحریفی در نام خلیج فارس انجام دهد آنان یا نا آگاهند و یا مغرض، ولی اگر یک ایرانی آن را تحریف کند، یک خائن است و هیچ حقی از دفاع برای اشتباه خود ندارد! روزنامه وال استریت جورنال در دهه گذشته تنها یکبار از نام ساختگی استفاده کرد که پس از دوساعت شکایت آن را زدود و هرگز نیز تکرار نکرده است، همچنین هرگز از واژه "خلیج" بدون "فارس" استفاده نکرده بود تا اینکه امروز که یک ایرانی بنام "فرناز فصیحی" که از روزنامه نگاران سرشناس و شناخته شده ایرانی در آمریکاست نام خلیج فارس را دوباره تحریف کرد و واژه "فارس" را آن زدود!»

خانم فصیحی همچنین در گزارشی از روابط خود با حسین موسویان پرده برداشته و تاکید کرده است که این عضو تیم هسته ای حسن روحانی یکی از منابع اطلاعاتی او به حساب می آید. وی در زمان بالا گرفتن غائله منصور ارباب سیار و اتهام زنی آمریکا به سپاه قدس، به روایت شنیده های خود از حسین موسویان پرداخت و نوشت: «انجام چنین عملیاتی می‌تواند خودکشی سیاسی جمهوری اسلامی باشد و نیروی قدس نیز تا کنون هرگز به‌صورت مستقل و بدون تایید مقامات بالاتر وارد عمل نشده است.»

نکته جالب توجه دیگر اینکه یادداشت وبلاگی خانم فصیحی تنها به فاصله 10 ساعت از انتشار، توسط سایت مدعی اعتدال منتشر شده است. دولت بهار آمادگی این را دارد تا توضیحات مدیر مسئول سایت انتخاب درباره اینکه چرا دیدگاهش درباره منتخب 25 میلیونی ملت ایران و رئیس جمهور قانونی جمهوری اسلامی تا بدین حد به روزنامه نگاران برانداز و حامی فتنه نزدیک است، منتشر کند. مدیر مسئول انتخاب همچنین می تواند ضمن توضیح درباره علت انتشار فوری یادداشت های فردی که حتی به تمامیت اضی ایران نیز وفادار نیست، نسبت این قبیل رفتارها را با شعار اعتدال مشخص کند.

حلول روح شریعتمداری در انتخاب
ظاهرا تحریف مطالب رسانه ها و شخصیت های خارجی به عنوان یک رویه عادی مورد پذیرش رسانه های مخالف دکتر احمدی نژاد قرارگرفته است. در آخرین مورد، حسین شریعتمداری با تحریف اظهارات بنیامین نتانیاهو در گفت و گو با روزنامه واشنگن پست، کوشید تا خط جدیدی برای تخریب اسفندیار رحیم مشایی باز کند. با این وجود حامیان رئیس جمهور ضمن تقدیم یک نسخه ترجمه تحریف نشده از اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مدیر مسئول کیهان، به وی یادآور شدند که زبان انگلیسی احتمالا رایج ترین زبان جهان است.

اقدام سایت انتخاب نشان داد که گردانندگان آن تنها در هتاکی و بی ادبی به منتخب ملت ایران شبیه به حسین شریعتمداری و روزنامه کیهان نیستند؛ انتخاب در اصول حرفه ای روزنامه نگاری نیز تابعی از کیهان است و اگر کمی بیشتر تلاش کند می تواند به نسخه آنلاین آن بدل شود. سایت انتخاب و سایر رسانه های مدعی اعتدال اگر بخواهند می توانند ذوب در مکارم اخلاقی مکتب کیهان و اصول روزنامه نگاری آن شوند اما نباید فراموش کنند که احتمالا در ایران افرادی بیش از شمار انگشتان یک دست با زبان انگلیسی آشنا دارند.

ما هم حسین شریعتمداری هستیم
پس از مصاحبه رئیس جمهور، رسول جعفریان و احمد توکلی نیز توانستند لااقل در فحاشی به احمدی نژاد بدرخشند. رسول جعفریان در یادداشتی رئیس جمهور را دروغگوی بزرگ، استاد خلاف گویی، قهار در فرافکنی، پررو، منحرف، افراطی، فریبکار، بی خرد و ... نامید. او تاکید کرد که اگر حمایت رهبر انقلاب نبود به همراه کسانی که آنان را مردم نامیده است، علیه دولت احمدی نژاد قیام و آن را سرنگون می کرد. اظهارات جعفریان ثابت کرد که حتی یک استاد دانشگاه تهران و مورخ نیز می تواند حسین شریعتمداری باشد.

احمد توکلی بعد از مصاحبه احمدی نژاد تاکید کرده بود که رئیس جمهور تابع عقل نیست. با این وجود حساب احمدی توکلی را از سایت انتخاب و رسول جعفریان باید جدا دانست. انتخاب و رسول جعفریان هر کدام می توانند یک شریعتمداری باشند. احمد توکلی اما شاید بتواند یک تنه جای خالی ده حسین شریعتمداری را پر کند.