«از سوم تیر 84 به بعد بود که مردی در وادی سیاست، کلام خود را با جمله «اللهم عجل لولیک الفرج...» آغاز می کرد؛ آغازی که برخی آن را بازگشت به شعار و آرمان های انقلاب معنا کردند و برخی دیگر آن را به خرافه گرایی و مهدویت انحرافی تعبیر نمودند!»

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از ایلنا از یزد، حجت‌الاسلام ناصر نقویان صبح 29 آذر 93 در مراسم سوگواری عزاداری ایام پایانی ماه صفر در بیت شهید صدوقی گفت: حضرت ولیعصر(عج) آب حیات است و برای دیدن و زیارت او باید تشنه دیدار شد. باید در وجود انسان نسبت به این آب حیات بخش، تشنگی و طلب ایجاد شود، چراکه آب و تشنه هر دو به دنبال یکدیگرند.

وی ادامه داد: این نیاز و عطش با تسبیح چرخاندن، دعای ندبه خواندن، سینه زدن و دعای اللهم کن لولیک خواندن در سازمان ملل ایجاد نمی‌شود!!!

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) اظهار داشت: مردم به‌طور گسترده برای استخاره و کارهای خود مدام به پیامبر(ص) مراجعه می‌کردند تا وقتی که وحی شد هرکس می‌خواهد به دیدن پیامبر(ص) برود باید صدقه بدهد. پس از این مراجعات کم شد و همان‌ها می‌گفتند چرا وقت رسول اکرم(ص) را بگیریم! ولی علی(ع) برای دیدن رسول اکرم(ص) صدقه می‌داد و برای عشق‌اش هزینه می‌داد.

نقویان افزود: دوست راننده‌ای می‌گفت روز تولد امام عصر(عج) از مسافران کرایه نمی‌گیرم و به مسافران می‌گویم آقا حساب کرده است! برخی آقایان و خانم‌های بدحجاب و… هم می‌پرسیدند آقا کرایه ما را هم حساب کرده؟ می‌گفتم بله! آقا آنقدر مهربان است که کرایه بدحجابان را هم حساب کرده است! همین کار این راننده چه تاثیراتی در دل مردم ایجاد کرده که شاید یک طلبه نتواند این کار را روی منبر انجام دهد.

وی نمونه دیگری را نیز عنوان کرد و یادآور شد: هنگام رمضان در آنکارا بودم. صف طولانی تشکیل شده بود و می‌گفتند افطاری رایگان است! از اعتقادات و حجاب سوال نمی‌کردند و حتی به خانم‌های بی‌حجاب هم افطاری می‌دادند ولی برخی امروز تقواسنج و تفتیش‌سنج دارند!

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زمان ظهور ولیعصر(ع) خاطرنشان کرد: با آمدن حضرت ولیعصر(عج)، ماکت بهشت در دنیا رونمایی می‌شود؛ نجابت، پاکی و درستی در جامعه گسترده می‌شود و مردم آن را لمس می‌کنند.

شایان ذکر است نامبرده در توهین و تخریب دکتر احمدی نژاد، مسبوق به سابقه بوده و در دی ماه 91 نیز در یک سخنرانی گفته بود: آقای احمدی‌نژاد هم اگر مرد است، دلایل عزل و نصب‌هایش را بیان کند. چرا باید استاندار فلان استان به‌خاطر شرکت در سخنرانی انتقادآمیز من، معزول شود؟! چرا ما ظرف ۶ سال، ۴ وزیر آموزش و پرورش عوض کرده‌ایم!؟! در حالیکه در دامداری‌های کشورهای غربی، دوشندگان شیر گاوها را عوض نمی‌کنند تا مبادا گاوی که به بوی بدن آن شیردوش عادت کرده است، شیرش کم نشود. گاوها هم اصل «ثبات در مدیریت» را که یک اصل اولیه و بدیهی است می‌دانند اما این آقایان آن را نمی‌دانند.

نیش های قابل تأمل در سخنان اخیر جناب نقویان که از ارادتمندان سران دولت های سازندگی و اصلاحات می باشد عبارت است از:

1- کم اهمیت جلوه دادن و بی تأثیر خواندن اقدام شجاعانه و بصیرانه رئیس جمهور دولت های نهم و دهم در ذکر نام حضرت ولی عصر(عج) در محافل رسمی و غیر رسمی و به ویژه سازمان ملل و در میان مسئولین عالیرتبه تمامی کشورهای جهان

2-  انتظار فرج، تنها به ادعا و حرف نیست بلکه باید در عمل برای آن هزینه داد.

3- حکومت مهدوی، نمادی از خوبیهاست که در عالم فراگیر خواهد شد.

سوای اینکه بیان این گونه لجن پراکنی ها، چیزی از ارزش گوهر خدمت صادقانه و مدال افتخار«احیای گفتمان امام و انقلاب»  که از سوی امام خامنه‌ای به رئیس جمهور و دولت های نهم و دهم اعطا شد، کم نمی نماید، به جهت انجام وظیفه «فَذَکِّرْ إِنَّما أَنْتَ مُذَکِّرٌ- سوره غاشیه/آیه 21» مطالبی را در این خصوص به جناب حجت الاسلام! یادآور می شود:

**انقلاب ایران نقطه شروع است

اما انتظار و مهدویت در قاموس افکار بلند امام خمینی مفهومی جز آمادگی فردی و اجتماعی برای برپایی دولت کریمه حضرت ولی عصر(عج) ندارد. حضرت امام(ره) واژه انتظار که سال ها با سکون و سکوت، تحمل ظلم، دم فرو بستن و در یک کلمه ماندن و درجا زدن به امید برای آمدن دستی از غیب مترادف شده بود را از این معنا خارج کرد و این بار «انتظار» نه به عنوان عاملی برای خاموش ساختن روح سرکش اجتماع، بلکه به عنوان ابزاری برای دگرگون کردن وضع موجود و حرکت به سوی آینده موعود به کار گرفته شد. حضرت امام خمینی درخصوص اهمیت مهدویت و جایگاه آن در نظام جمهوری اسلامی ایران فرمودند: «مسئولان باید بدانند که انقلاب محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان به پرچمداری حضرت حجت (ارواحنا فداه) است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسئولان را از وظیفه ای که برعهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنماید و این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است، منصرف کند.»

**امروز توجه به امام زمان(عج) از همیشه بیشتر است

امام خامنه ای نیز در سخنان متعدد و متکثر به تبیین اهمیت موضوع مهدویت پرداخته اند. ایشان با بیان این که انقلاب ایران، امتداد حرکت انبیا و مقدمه ظهور امام عصر(عج) است، می فرمایند: «انقلاب ما در راه آن هدفی که امام زمان برای تامین آن هدف مبعوث و ظاهر می شود، یک مقدمه لازم و یک گام بزرگ بوده. ما اگر این گام بزرگ را برنمی داشتیم، یقیناً ظهور ولی عصر (صلوات الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف) به عقب می افتاد. شما مردم ایران و شما مادران شهید داده و پدران داغدار و افرادی که در طول این مبارزه زحمت کشیدید، بدانید و شما ای امام بزرگوار امت بدانید (که بهتر از همه ما می دانید) شما موجب پیشرفت حرکت انسانیت به سوی سرمنزل تاریخ و موجب تسریع در ظهور ولی عصر(صلوات الله علیه) شدید. شما یک قدم این بار را به منزل نزدیک تر کردید.»

مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت مهدی(عج) در آذرماه سال 76 در سخنانی اندرزگونه و انذاردهنده می فرمایند: «همه عقاید سازنده، مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است. برادران و خواهران عزیز! این نکته بسیار مهمی است. توجه بفرمایید که ما امروز چقدر باید هوشیار باشیم!» امام خامنه ای با بیان این که در مورد ماجرای اعتقاد به مهدی موعود- یعنی این که در آخر الزمان از خاندان پیامبر، شخصی ظهور می کند که دنیا را از عدل، از دادگستری و از نیکی پر می سازد و تبعیض ها، ظلم ها، سوء استفاده ها و فاصله های طبقاتی را از بین می برد- نیز خیلی کار کرده اند، تاکید می کند: «این عقیده که همه مسلمانان هم به آن معتقدند، مخصوص شیعه نیست. البته در خصوصیات و جزییاتش، بعضی فرق، حرف های دیگری دارند اما اصل این که چنین دورانی پیش خواهد آمد و یک نفر از خاندان پیامبر چنین حرکت عظیم الهی را انجام خواهد داد و «یملاالله به الارض قسطا و عدلا کما ملئت جوراً و ظلما»، بین مسلمانان متواتر است. همه این را قبول دارند. خب؛ این عقیده از آن عقاید بسیار کارگشاست. به دلیل همین که کارگشاست، دشمنان از یک طرف و البته دوستان نادان هم از طرف دیگر بر آن می تازند. گاهی دوستان نادان، از روی نادانی و بر اثر بی توجهی کاری می کنند که هیچ دشمن دانایی به آن خوبی نمی تواند ضربه بزند!

حال بحث ما در مورد دشمنان داناست که سراغ این عقیده آمدند. من سندی را دیدم که مربوط به ده ها سال قبل، یعنی اوایل ورود استعمار به شمال آفریقاست.

... در سندی که من دیدم، بزرگان استعمار و فرماندهان استعماری توصیه می کنند ما باید کاری کنیم که عقیده به مهدویت، به تدریج از بین مردم زائل شود!

... ببینید، عقیده به مهدویت چقدر مهم است! چقدر خطا می کنند کسانی که به اسم روشنفکری و به عنوان تجددطلبی می آیند و عقاید اسلامی را بدون مطالعه، بدون اطلاع و بدون این که بدانند چه کار می کنند، مورد تردید و تشکیک قرار می دهند! اینها همان کاری است که دشمن می خواهد.»

اما ایشان در دیدار اقشار مختلف مردم در نیمه شعبان سال 87 با بیان این که امروز بحمدالله ملت ما توجهشان به مقوله مهدویت و وجود مقدس حضرت مهدی (سلام الله علیه) از همیشه بیشتر است، تاکید می کند: «روز به روز انسان احساس می کند در دل جوانان، در میان آحاد مردم، شوق و عشق و ارادت و تذکر نسبت به وجود مقدس حضرت حجت (سلام الله علیه) بیشتر می شود. این هم از برکات خود آن بزرگوار است.»

**جفا به مهدویت، یکی از غصه های احمدی نژاد

اما مهدویت نه تنها در کلام احمدی نژاد که در مقام عمل و اجرای وی نیز نمود پیدا می کرد و با هجمه های وسیعی در این حوزه گفتمانی روبه رو بود. این حملات و هجمه ها تا جایی پیش رفت که از گفتمان مهدویت وی به عنوان گفتمان «انحرافی مهدویت»! تعبیر شد و در جبهه مخالفان جلسه و محفلی نبود که به وی و اعتقادش در این حوزه تاخته نشود!رئیس جمهور در یکی از جلساتش در سال 87 نسبت به برداشت های نادرستی که از سخنانش درباره امدادهای امام عصر(عج) نسبت به ملت ایران شده، می گوید:

«... این ها اعتقادات ماست. حاکمیت و مدیریت کلی جهان به دست خدای متعال است و به اذن خدا در اختیار ولی خداست. من دیدم. خیلی سطحی با قضیه برخورد شد که آقا نگویید، اگر بگویید برنج گران می شود امام زمان (عج) زیر سؤال می رود. خب خدا زیر سؤال می رود. مگر ما معتقد نیستیم خدا حاکم بر جهان است. چرا شر هست؟ چرا ظلم هست؟ این ناشی از عمل من و شماست. نفی حاکمیت خدا که نیست. من و شما هم خوب عمل کنیم، با آن حاکمیت الهی همراه بشویم، همه چیز درست می شود. ... من می خواهم یک توصیه بکنم. بعضی ها اعتقادات را در بازی های سیاسی وارد نکنند. این ها اعتقادات ماست. من یک بحث علمی کردم. اگر کسانی بحث علمی دارند که این را نفی می کنند، بیایند مطرح کنند، با هم دعوا نداریم. توهین و مسخره بازی و... نباید باشد. ما در دولت تمام وقت مشغول ضرب و تقسیم و حساب و کتاب و بحث کارشناسی و مذاکرات و پیگیری علمی کارها هستیم، این روابط دولت، اما این که ما امدادهای الهی و امدادهای امام عصر(عج) را نسبت به ملت و جامعه بشری منکر بشویم و امامت امام را انکار بکنیم، این اصلاً چیز خیلی بدی است.من بعضی از آقایان را انذار می دهم، متاسفانه یا متوجه نشده اند یا اطلاعات غلط گرفته اند، بی محابا وارد شده اند و حرفی زدند که خیلی حرف بدی بود. بعضی ها راجع به ظهور امام زمان (عج) اظهار نظر کردند که به نظر ما چندصد سال دیگر هم محقق نمی شود. این حرف خیلی زشتی است. شما چه کاره اید که پیش بینی می کنید؟ »

**دعوت به امام عصر، مهم ترین کار در دنیا

دکتر احمدی نژاد در دیدار با دست اندرکاران همایش مهدویت در سال 86 تاکید می کند: «هیچ کاری مهم تر از دعوت به امام در دنیا وجود ندارد، دعوت به منجی و دعوت به انسان کامل صالح؛ هیچ چیز مهم تر از این نیست. اصلاً وظیفه صلحا در دوران غیبت همین است، حالا این دعوت هم باید با بیان و عمل باشد و هم با مبارزه با ظلم باشد. همه این ها، منتها از ته دل همه اش این باشد. یعنی اطاعت امر امام که مبارزه با ظالم است، اطاعت امر امام که دفاع از مظلوم و خدمت به مردم است و اطاعت از امر امام که تبلیغ است، ارادت و هر چیز است، این مهم ترین کاری است که یک نفر می تواند انجام بدهد و البته ارزشمندترین کار و جز این کاری نیست.»

دکتر الهام در مصاحبه با ویژه نامه « دولت معیار» روزنامه ایران به مناسبت هفته دولت سال 1391، درخصوص حماسه 3 تیر 84 می گوید: «روح آرمانگرای انتظار محور و روح مهدویت در انتخابات سال 84 متجلی شد. مردم اعتقاد دینی و آرمان بلندی به عنوان انتظار عدالت موعود دارند. اصلاً حکومت جمهوری اسلامی در این مسیر مشروعیت پیدا کرده و شکل گرفته است. موضوعی که تا آن زمان کاملاً مغفول واقع شده بود.» وی در پاسخ به این سؤال که ادبیات و گفتمان آقای احمدی نژاد در زنده شدن این گفتمان چه نقشی داشت، خاطرنشان می کند: «ادبیات سال 84 آقای احمدی نژاد این روح را احیا کرد و شعارش شد (اللهم عجل لولیک الفرج) یعنی به سمت آن فرج حقیقی، جامعه را امیدوار و مطمئن می کرد. این روحیه در واقع یک پیام گفتمانی محض داشت.»

**یکی از موانع ظهور امام زمان (عج)

اما احمدی نژاد در پاسخ به هزاران تهمت و نسبت ناروایی که به وی در عرصه گفتمان مهدویت می شود، این گونه می گوید:

«... بگذارید من یکی از غصه هایم را بگویم. شما فکر می کنید موانع ظهور چیست؟ من فکر می کنم یکی از موانع ظهور مدعیان بی مایه هستند. بگذارید یکی از غصه ها را برایتان بگویم. آقایی - که می شناسید و من اشاره نمی کنم، نمی خواهم شخصیت ایشان مخدوش شود - به یکی از معاونین ما مراجعه کرده است. آدمی مدعی است. اتفاقاً از موضع دین مدعی است. به این معاون ما گفته است، جدی جدی امام زمانی هم وجود دارد؟ یعنی وجود خارجی دارد؟ بعد یکی دیگر پیغام فرستاده است، امام زمانی که می گویند نه این که آ دمی است که دارد زندگی می کند، یک مفهوم است که وجود دارد. گفتیم عجب! «... عزیزان من! بیشترین مانع مدعیانی هستند که اعتقاد ندارند. موقعی ما از امام زمان (عج) صحبت کردیم، دیدیم در بعضی از این سایت ها شروع کردند به مسخره کردن، که من در آن کنفرانس مطبوعاتی جوابشان را دادم، گفتم شما با ما لج نیستید، با امام زمان (عج) لج هستید، بهانه کرده اید و می خواهید کاری کنید که کسی اسمی از امام نیاورد و می دانید که نگرانی اصلی امریکایی ها هم همین موضوع است که فرهنگ انتظار و ظهور بین ملت ها بیاید، آن وقت دیگر باید دست و پایشان را جمع کنند و بروند، دیگر چیزی برایشان باقی نمی ماند...»

برای دیدن عکس فوق با کیفیت بالا اینجا یا بر روی آن کلیک کنید

دانلود لینک مستقیم فایل پی دی اف و با کیفیت جدول فوق(در قطع A3) با حجم 417 کیلوبایت

دانلود لینک مستقیم فایل پی دی اف و با کیفیت جدول فوق(در قطع A3 و بصورت پهن) با حجم 417 کیلوبایت

و فصل الخطاب کلام :

در جریان دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورخ 25 آبان 1388، حضرت امام خامنه‌ای پس از استماع سخنان و نکات مطرح شده از سوی اعضای جامعه، نکات بسیار مهمی را در مورد دولت دهم مطرح کردند و از آن جمله فرمودند: «هیچ رئیس جمهوری به اندازه او (دکتر احمدی نژاد) از اسلام و آرمان ها و ارزش های اسلامی در سازمان ملل سخن نگفته و بنده با آن که همواره به مسئولان انتقاد کرده ام، اما انصافاً او بوده است که نام امام زمان (عج) و حضرت زهرا (س) را در محافل بین المللی احیا کرده است...»

همچنین در آخرین دیدار رئیس جمهور و هیأت دولت دهم با امام خامنه ای در مورخ  23 تیرماه 1392، پس از یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و تنها 21 روز مانده به آغاز به کار دولت یازدهم، معظم له می فرمایند:
يک نکته‌ي ديگر هم که در مورد اين دولت در طول اين هشت سال مورد نظرم بود و بارها هم به آن اشاره کردم، این دولت این شعارهای انقلاب را مطرح کرد، برجسته کرد، سر دست گرفت، در جامعه آنها را مطرح و به آنها افتخار کرد؛ در مجامع جهانی، از انگیزه‌های انقلابی و از اهداف انقلابی و از شیوه‌های انقلابی احساس شرم نکرد؛ این خیلی کار بزرگی بود.

نگاهی گذرا به مختصر مطالب فوق بخوبی گویای تناقض ادعای جناب نقویان با امام جامعه در فراگیری ندای مهدویت در طول دولت های نهم و دهم(پاسخ نیش اول) و عملکرد مطلوب دولتمردان آن دولت ها در این حوزه و هزینه فراوان و گزاف ایشان در این طی طریق می باشد(پاسخ نیش دوم)؛ همچنین حسب دیدگاه امام جامعه، شاخصه های جکومت جهانی مهدوی می بایست در حداقل های ممکن قبل از ظهور برای جهانیان ترسیم و در چارچوب حکومتی مشابه آن دولت کریمه ولی در ابعاد کوچک آن تبیین و مطرح گردد که حسب فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تنها دولت در بین دولت های "سازندگی"، "اصلاحات"، و "عدالت و مهروزی" که توانست شاخصه های گفتمان امام و انقلاب را احیا و ریل انقلاب را به مسیر اصلی آن بازگرداند، همان دولت های نهم و دهم است؛ که از جمله آن "نجابت، پاکی و درستی" است که در بیانان جناب حجت الاسلام بدان اشاره گردیده است.(پاسخ نیش سوم)(رجوع شود به فرمایشات امام خامنه‌ای در دوم شهریور 87 و دوم شهریور 91 و بیست و سوم تیرماه 93)

صرفاً جهت اطلاع:


"Our President, analytical news site"

در همین زمینه بخوانید :

ـ مهم/حتماً بخوانید=> دکتر غلامحسین الهام: احمدی نژاد، یك حقیقت واقعی برای انقلاب است

ـ "مهم: ویژه نامه نقشه خوانی معکوس"/تحلیل تطبیقیِ عملکرد و گفتمان دولت های نهم و دهم+دانلود