حجت‌الاسلام بهمن شریف‌زاده، دولت‌های نهم و دهم را ولایتمدارترین دولت‌ها در طول تاریخ انقلاب عنوان کرد و با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب درباره عدم حرکت دولت دکتر احمدی‌نژاد در جهت ایجاد حاکمیت دوگانه گفت: معنای سخن رهبر معظم انقلاب آن است که این ویژگی و خصلت، تنها مخصوص این دولت بوده و به دکتر احمدی‌نژاد اختصاص داشته است چرا که در دولت‌های گذشته، برای ایجاد حاکمیت دوگانه تلاش‌هایی صورت گرفته بود.

حجت‌الاسلام بهمن شریف‌زاده، مدیر گروه مطالعات دینی مرکز ملی جهانی شدن دولت‌های نهم و دهم را ولایتمدارترین دولت‌ها در طول تاریخ انقلاب عنوان کرد و با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب درباره عدم حرکت دولت دکتر احمدی‌نژاد در جهت ایجاد حاکمیت دوگانه گفت: معنای سخن رهبر معظم انقلاب آن است که این ویژگی و خصلت، تنها مخصوص این دولت بوده و به دکتر احمدی‌نژاد اختصاص داشته است چرا که در دولت‌های گذشته، برای ایجاد حاکمیت دوگانه تلاش‌هایی صورت گرفته بود.
مدیر گروه مطالعات دینی مرکز ملی جهانی شدن با تأکید بر این‌که ما در اندیشه ولایت فقیه، حاکمیت را منحصر در ولی فقیه می‌دانیم تصریح کرد: تلاش برای ایجاد حاکمیت دوگانه به معنای خروج از مدار ولایت است. کسی که بر مدار ولایت بگردد، هرگز برای حاکمیتی غیر از حاکمیت فقیه جامع‌الشرایط، تلاش نمی‌کند. بر همین اساس وقتی رهبر معظم انقلاب تأکید می‌کنند‌ دولت احمدی‌نژاد برای حاکمیت دوگانه تلاش نکرد، این بدان معناست که این دولت، بر مدار ولایت چرخیده و چرخش بر مدار ولایت، همان ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری است.
شریف‌زاده افزود: تصریح رهبر معظم انقلاب درباره رئیس‌جمهور، تصریحی بر ولایتمداری جناب آقای احمدی‌نژاد، آن هم نه به عنوان یک خصلت عام، بلکه به عنوان یک ویژگی خاص است. یعنی احمدی‌نژاد و دولت او در مقایسه با دیگر دولت‌ها، تنها دولت ولایتمدار به معنای تام آن بوده است.
حجت‌الاسلام شریف‌زاده بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیای ارزش‌های انقلاب و شعارهای امام خمینی‌(ره) را از دیگر تأکیدات امام خامنه‌ای که دلالت تضمینی بر ولایتمداری احمدی‌نژاد و یاران صدیقش دارد عنوان و اظهار داشت: از اهم ارزش‌های انقلاب و شعارهای امام، ارزش ولایتمداری و تبعیت از ولایت فقیه است، چنانچه در کلام صریح امام خمینی(ره) وارد شده که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما از آسیب مصون ‌بماند. اصلاً امام خمینی(ره) معروف به احیا کننده ایده ولایت فقیه است و امام با این ایده شناخته شد و انقلاب کرد.
مدیر گروه مطالعات دینی مرکز ملی جهانی شدن با تأکید بر این نکته که وقتی دکتر احمدی‌نژاد به‌عنوان احیا‌کننده شعارهای امام و ارزش‌های انقلاب معرفی می‌شود این معرفی در دل خود ولایتمداری و ولایت‌پذیری را در بر دارد خاطرنشان کرد: اگر دولت احمدی‌نژاد ولایتمدار نبود هیچ‌وقت به‌عنوان احیاگر شعارهای امام خمینی(ره) و انقلاب، آن هم به صورت مکرر معرفی نمی‌شد. رهبر معظم انقلاب در سال‌های نخست، میانی و پایانی دولت‌های نهم و دهم بر این معنا تأکید کردند و این بدان معناست که دولت احمدی‌نژاد در طول دوره 8 ساله‌اش همیشه ولایتمدار بوده است.
حجت‌الاسلام شریف‌زاده با بیان این‌که برای اثبات ولایتمداری احمدی‌نژاد به عملکرد او نگاه می‌کنیم و این موضوع از چند جهت اثبات‌کننده ولایتمداری رئیس‌جمهور است گفت: عملکرد‌ دولت‌های نهم و دهم شامل اجرای فاز اول طرح هدفمندی یارانه‌ها، مسکن مهر، نوع مواجهات بین‌المللی و... همواره مورد تایید جدی رهبر انقلاب بوده و ایشان بر تایید آن‌ها تصریح نموده‌اند. وقتی عملکرد یک رئیس‌جمهور نزدیک به 100درصد مورد تایید ولی‌فقیه جامعه قرار می‌گیرد، این موضوع دلیلی بر ولایتمدار بودن اوست، چون رفتارش مرضی نظر ولی‌فقیه جامعه است.

این استاد حوزه و دانشگاه، تطبیق عملکرد رئیس‌جمهور با بیانات رهبر معظم انقلاب را دیگر دلیل ولایتمداری و ولایت‌پذیری دکتر احمدی‌نژاد دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در آغاز هر سال، یک هدف و خط مشی را برای کشور ترسیم می‌کنند که این اهداف و خط مشی‌ها معمولاً به‌عنوان اسمی برای آن سال گذارده می‌شود مانند سال اصلاح الگوی مصرف و یا سال حماسه سیاسی و اقتصادی، وقتی به عملکرد دولت‌های نهم و دهم نگاه می‌کنیم می‌بینیم دولت احمدی‌نژاد‌ در بین سایر قوا، تنها قوه‌ای بود که از حواشی پرهیز کرده و با آن که بسیار مورد هجمه بهتان‌ها قرار گرفت، اما در برابر بهتان‌ها سکوت کرد و فقط طبق شعار سال و هدف ترسیم شده، رفتار کرد.
وی در گفتگو با ایران افزود: به خاطر دارید که در این سه ساله اخیر، رسانه‌ها پیوسته از سکوت احمدی‌نژاد و یاران صدیقش در برابر اعتراضات گوناگونی که تحت عنوان انحراف و جریان انحرافی مطرح می‌شد، فریاد می‌زدند، اما دولت احمدی‌نژاد بدون توجه به سیل بهتان‌ها، تنها آنچه را انجام داد که رهبر معظم انقلاب ترسیم فرموده بودند.
حجت‌الاسلام شریف‌زاده، حقیقت ولایتمداری و یا ولایتمداری حقیقی را گردش بر مدار ولایت و حقیقتی که معقول، منطقی و مبتنی بر خرد و ایمان باشد، عنوان کرد و گفت: تبعیت دکتر احمدی‌نژاد، دولت او و یاران صدیقش از رهبر انقلاب، مبتنی بر خرد و ایمان است اما برخی از مدعیان ولایتمداری اگرچه به ظاهر در برخی موارد بر مدار ولایت می‌چرخند اما تبعیت آن‌ها مبتنی بر عقلانیت و ایمان نبوده و از این رو تبعیت آن‌ها تام و پایدار نیست. از این رو آن‌ها در بسیاری از مواقع، جلوتر از رهبری تصمیم گرفته، حکم صادر کرده و حتی اجرا می‌کنند. لذا ولایتمداری حقیقی زمانی محقق می‌شود که بر خرد و ایمان استوار باشد.
شریف زاده ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد می‌گفت ما با رهبر معظم انقلاب بحث و گفت‌وگو می‌کنیم و رهبری هم ابایی ندارند از این که آراء و دلایل ما را بشنوند و خیلی هم استقبال می‌کنند. اصلاً وقتی رهبر انقلاب افرادی را به مشورت می‌طلبند یعنی می‌خواهند آن‌ها نظرات و دلایل خودشان را بگویند ولو نظر آن‌ها متفاوت با نظر و دلیل رهبری باشد. احمدی‌نژاد از بحث با رهبر معظم انقلاب در حوزه نظر، ابایی نداشت اما در حوزه حکم و فرمان، تابع محض رهبری بود.