وزیر راه و شهرسازی گفت: قبل از آغاز دولت نهم ۱۲۷ هزار واحد مسکن روستایی در کشور ساخته شده بود که این میزان در دولت احمدی نژاد با واحدهایی که آغاز شده، ۲۶ برابر و بدون احتساب آن ها ۱۲ و نیم برابر افزایش یافته است.

علی نیکزاد روز سه شنبه در آیین جشن پایان ساخت یک میلیون و 600هزار واحد مسکن روستایی در روستای شیرینک شهرستان بردسیر افزود: در هشت سال خدمت دولت که هنوز یک ماه از دولت دهم باقی مانده، عملیات اجرایی دو میلیون و 120 هزار واحد مسکن روستایی آغاز شد.
وی خاطرنشان کرد: امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری، کلید یک میلیون و600هزارمین واحد مسکن روستایی در روستای زلزله زده شیرینک در اختیار صاحب آن قرار گرفت.
وی گفت: ایده مسکن مهر زاییده تفکر دولت عدالت محور است و مصوبه مجلس شورای اسلامی را دارد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قانون اساسی دولت اسلامی را موظف کرده که مردم خانه داشته باشند و امام راحل نیز در حساب 100 تاکید داشتند خانه برای مردم و مستحقان فراهم شود و قانون ساماندهی مسکن نیز بر این موضوع تاکید دارد و اقدام دولت نهم و دهم در تامین مسکن، بازگشت به گفتمان امام راحل است.
نیکزاد گفت: اینکه ما در شهر و روستا شرایطی را فراهم کنیم که مردم مسکن داشته باشند از اقدامات نظام جمهوری اسلامی است.
وزیر راه و شهرسازی، بیان کرد: چرا نباید زمین رایگان و وام قرض الحسنه در اختیار مردم قرار گیرد تا آن ها صاحب مسکن شوند و در شرایط تحریم ها موتور تولید را فعال نگه داریم.
وی ادامه داد: امروز اگر مسکن فعال شود 130 رشته مرتبط با مسکن نیز فعال خواهد شد.
وی گفت: موضوع مسکن مهر توزیع عادلانه ثروت است که اگر کسی از تسهیلات دولتی استفاده نکرده، صاحب خانه شود.
نیکزاد، با اشاره به زلزله 5/6 ریشتری محمدآباد ریگان در استان کرمان افزود: زمانی که استاندار خبر زلزله را اعلام کرد معاون اول رییس جمهوری گفت برای واقعه تاسف باری مانند بم آماده باشیم، اما با وجود ساخت و سازهایی که در روستاها انجام شده بود، شاهد کمترین خسارت جانی بودیم.
وی گفت: در زلزله آذربایجان نیز کسی که از وام روستایی استفاده کرده بود، هیچ خسارت مالی و جانی ندید اما در 50 متری آنها افرادی که مقاوم سازی انجام نداده بودند، خسارت جانی و مالی دیدند.
وی اظهار کرد: وقتی رییس جمهوری سال 84 اعلام کرد سالانه 200 هزار واحد مسکونی را مقاوم سازی می کنیم برخی ها باور نداشتند اما به فضل پروردگار این موضوع محقق شد.
نیکزاد ادامه داد: استان کرمان در زمینه کپرزدایی و بازسازی مناطق زلزله زده، رتبه نخست ساخت و ساز را به خود اختصاص داده که این کار ارزشمندی است و جا دارد از حمایت های دولت و شخص رییس جمهوری تشکر شود.
وی همچنین از رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیران نظام بانکی کشور، استاندار کرمان و هموطنانی که به مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود پرداختند، قدردانی کرد.