احمدی نژاد: در موضوع هسته‌ای روشی که در دولت قبل(دولت اصلاحات) به نام تنش زدایی در پیش گرفته شد به جایی رسید که تمام تأسیسات هسته‌ای ما بطور کامل تعطیل شد و دو تا قرارداد برملت ما تحمیل شد؛یکی پروتکل الحاقی بدون مصوبه مجلس و برخلاف قانون اساسی و دو ترتیبات اجرایی. در پروتکل الحاقی هدف این است که قدرت دفاعی ما را کشف کنند بدهند دست دشمن، و در ترتیبات اجرایی یک بندی آوردند که هر اندیشه و طرحی در ذهن دانشمندان ما در موضوع هسته‌ای شکل می‌گیرد قبل از هر اقدام باید مأمورین آژانس را مطلع کنند

دانلود فیلم بررسی عملکرد دولت های اصلاحات و اعتدال در بحث انرژی هسته ای از زبان احمدی نژاد با حجم 4.75 مگابایت

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان طی مناظره زنده تلویزیونی در خردادماه 1388 با میرحسین موسوی، ضمن تحلیل موضوع هسته ای ایران و چگونگی مواضع دولت اصلاحات در طی دوران وادادگی سیاسی هشت ساله فعالیت دولت های هفتم و هشتم، به تبیین تقابل دیدگاه های سیاسی سردمداران آن دولت ها با گفتمان امام خمینی(ره) می پردازد که متن و فیلم آن ذیلاً تقدیم می گردد.

و باج دهی سیاسی دیپلماسی عمومی امروز پیشرفته ترین وعلمی ترین کار دیپلماسی است وقتی دشمن مواضع اصلی دنیا را گرفته ما اگر بخواهیم درمیدان آن بازی کنیم که حتما شکست خورده‌ایم همین کاری که دردوره آقای هاشمی اتفاق افتاد و شما حمایت کردید در دوره آقای خاتمی اتفاق افتاد. حمایت کردید ما آمدیم خارج از فرمولی که قدرتهای بزرگ طراحی کردند وارد شدیم واین آموزه امام است امام هیچگاه قبول نکرد. فرمولهای آنها را اگر می‌پذیرفتیم انقلاب نباید می‌کردیم.

در موضوع هسته‌ای حتما شما اطلاع دارید روشی که در دولت قبل به نام تنش زدایی درپیش گرفته شد به جایی رسید که تمام تأسیسات هسته ای ما به‌طور کامل تعطیل شد و دو تا قرار داد برملت ما تحمیل شد یکی پروتکل الحاقی بدون مصوبه مجلس و برخلاف قانون اساسی و دو ترتیبات اجرایی، در پروتکل الحاقی مأمورین آژانس آزادند هرلحظه‌ای ازهرنقطه ایران بازدید کنند هدف چیست، هدف این است که قدرت دفاعی ما را کشف کنند بدهند دست دشمن، و در ترتیبات اجرایی یک بندی آوردند که هر اندیشه و طرحی در ذهن دانشمندان ما در موضوع هسته‌ای شکل می‌گیرد قبل از هر اقدام باید مأمورین آژانس را مطلع کنند سنگین‌تر ازاین تحمیل برملت نمی‌تواند باشد در حالی که طبق آن پی تی ما می‌توانیم هر فعالیتی بکنیم 180 روز قبل از غنی سازی باید اطلاع بدهیم.

تاسیسات تعطیل شد، سنگین‌ترین تعلیق، همه تاسیسات پلمپ شد دو تا قرارداد پذیرفته شد در همان فاصله جناب آقای موسوی جهت اطلاع حضرتعالی می‌گویم هفت قطعنامه شورای حکام علیه ما صادر شد درحالیکه عقب نشینی مطلق بود، قطعنامه شورای حکام به لحاظ حقوقی بسیار مهمتر از قطعنامه شورای امنیت است شورای امنیت قطعنامه اش سیاسی است اعتبار حقوقی ندارد اما شورای حکام قطعنامه اش حقوقی است ما را ملزم می‌کند که کارهایی را انجام بدهیم، تمام ادعاهای اژانس در شش سرفصل دردوره این دولت حل و فصل شد و ما نامه اش را از آژانس داریم که گفتند مسایل اساسی ما حل شده است در وسط این بحث‌ها آمریکاییها یک ادعایی کردند آنها دارند این را دنبال می‌کنند که ما هیچ‌وقت آن‌را به رسمیت نشناختیم در سعد آباد در بروکسل در پاریس چه گذشت جناب آقای موسوی امروز ما هسته‌ای شده‌ایم برای سه تا سانتریفیوژ صورت مذاکرات را شما بخوانید چقدر ازاین طرف خواهش می‌شود امروز بیش از هفت هزار سانتریفیوژ دارد می‌چرخد آقای بوش بعد از این همه همکاری در افغانستان ودر موضوع هسته‌ای اعلام کرد ایران محور شرارت است تعجب می‌کنیم انجا ابروی ایران نرفت ایران را تهدید کرد به حمله نظامی اما امروز چه، همان آقای بوش دراواخر عمر حکومتش اعلام کرد ما دنبال براندازی ایران نیستیم وآقای اوباما هم به صراحت اعلام کرد.

27سال در دوره جنابعالی، جناب آقای هاشمی و جناب آقای خاتمی، آمریکا به دنبال براندازی بود. امروز آمریکا رسما اعلام می‌کند که ما به دنبال براندازی نیستیم.

کدام سیاست خارجی موفق بوده وکدام ذلت آفریده است. کدام سیاست خارجی استقلال ما را حفظ کرده و کدام بیشتر امتیاز داده و دستآوردی نداشته است.

15 سال اروپاییان می‌گفتند، ما می‌خواهیم گفت وگوی انتقادی کنیم با ایران.هرروز می‌آمدند و می‌گفتند که آقا ایران حقوق بشر را رعایت نمی‌کند.

بنده دو تا سوال کردم راجع به هولوکاست. دوتا سوال تمام نظام حقوق بشر غربی براثر آن زیر سوال رفته است. آنها دارند فریاد می‌زنند. من تعجب می‌کنم. اسراییلیان فریاد می‌زنند. غربیها هم فریاد می‌زنند. بعضی دوستان هم می‌گویند آبروی ایران رفت. چطورآبروی ایران رفت. ما که نباید بنشینیم دشمن بیاید درخانه ما. بعد شروع کنیم با او مواجه بشویم.

امروز تهدید برای همیشه از ایران برطرف شده است. البته همه اینها به همت ملت بزرگ. ایستادگی ملت بزرگ. فداکاری ملت بزرگ. رهبری عزیز و عنآیات حضرت ولی عصر علیه سلام بوده است.

من تعجب می‌کنم. آقای موسوی بد نیست یک سفرخارج از کشور بروند و ببینند که دولتها وملتها چگونه ازایشان استقبال می‌کنند.

در دوره خود ایشان، ایشان چندتا مسافرت خارج ازکشور رفت. آن موقع ایران سرافکنده بود یا الان، البته نمی‌خواهم بگویم که آن موقع ایران سرافکنده بود خیر آن موقع هم عزیز بودیم ولی ازدید قدرتهای بزرگ نه.

اگر نگاه جنابعالی (آقای موسوی) این است که ما باید سعی کنیم چهار تا قدرت بزرگ را راضی کنیم، این برخلاف نظر امام، برخلاف منطق و استقلال ما است.

اما اگر نه ما باید با توده‌های وسیع ملتها و دولتها ارتباط داشته باشیم. در چهارسال بیش از 60 رییس دولت به ایران سفرکرده است. درهیچ دوره‌ای سابقه نداشته است. ما عزیز نیستیم. 118 عضو جنبش عدم تعهد از برنامه هسته‌ای ما حمایت کرد.

دانلود متن کامل مناظره تاریخی و سرنوشت ساز دکتر احمدی نژاد و میرحسین موسوی با حجم 183 کیلوبایت

دانلود فیلم بررسی عملکرد دولت های اصلاحات و اعتدال در بحث انرژی هسته ای از زبان احمدی نژاد با حجم 4.75 مگابایت

دانلود لینک مستقیم فیلم کامل مناظره تاریخی و سرنوشت ساز دکتر احمدی نژاد و میرحسین موسوی با حجم 201 کیلوبایت

دانلود با کیفیت بالا (حجم کل:289.6 MB)
لینک اصلی قسمت 1 - لینک اصلی قسمت 2 - لینک اصلی قسمت 3
لینک کمکی قسمت 1 - لینک کمکی قسمت 2 - لینک کمکی قسمت 3

دانلود با کیفیت متوسط (حجم کل:164.4 MB)
لینک اصلی قسمت 1 - لینک اصلی قسمت 2
لینک کمکی قسمت 1 - لینک کمکی قسمت 2

دانلود نسخه مخصوص موبایل – ۳gp (حجم کل:۹۰٫۲ MB)   لینک اصلی | لینک کمکی