روزنامه «گاردین»‌ در مطلبی به انتقاد برخی گروه‌های داخلی از سیاست خارجی حسن روحانی در قبال مسئله هسته‌ای ایران پرداخت و نوشت: رئیس‌جمهور ایران با انتقاد فزاینده‌ای از سوی محافظه‌کاران سیاسی و مخالفان راستی روبرو شده است که می‌گویند دولت روحانی با توجه به تلاش عجولانه‌اش برای رسیدن به توافق با غرب و پایان دادن به تحریم‌های اقتصادی، فریب آمریکا را خورده است

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ این روزنامه انگلیسی در بخشی از گزارش خود نوشت: روز شنبه در نشستی در سفارت سابق آمریکا در تهران، گروهی جدید متشکل از نمایندگان مجلس و فعالان راستی که خود را «دلواپسان» نامیده‌اند، مدعی شده‌اند تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات هسته‌ای منافع ملی ایران را نادیده گرفته است.

به عنوان مثال، فاطمه آلیا، مسئول امور بانوان جبهه پایداری انقلاب اسلامی در این باره می‌گوید: کل ملت بر این باورند هدف اصلی آمریکا توقف کامل برنامه هسته‌ای ایران است. از زمان شروع تدوین توافقنامه نهایی با ایران که برای 13 می سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده، تحلیلگران، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها می‌‌خواهند نگرانی خود را برای مذاکره‌کنندگان هسته‌آی ایران بیان کنند به امید اینکه آنها به این نگرانی‌ها توجه کنند.

گاردین مدعی شد: همزمان با افزایش احتمال انعقاد توافقنامه جامع، فشار در هفته‌های اخیر بر حسن روحانی افزایش یافته است. در واکنش به این انتقادات بود که روحانی گفت: برخی با دروغ می‌کوشند دولت را از مسیر خود خارج کنند و این خلاف منافع ملی و دستور مقام معظم رهبری است... ایران بر روی منافع ملی خود مصالحه نمی‌‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در گزارشی درباره همایش دلواپسان در ایران نوشت: هزاران نفر از نیروهای تندروی ایران با تجمع در سفارت سابق آمریکا در تهران نسبت به توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 درباره برنامه هسته ای این کشور اعتراض کردند.

براساس این گزارش، تجمع کنندگان با خود پلاکاردهایی حمل می‌کردند که حسن روحانی را متهم به نادیده گرفتن حقوق هسته‌ای مردم ایران کرده است.
منبع: فارس