مهندس سيد مجتبي ثمره هاشمي ، رييس ستاد هماهنگي حمايت هاي مردمي دكتر احمدي نژاد در مراسم آغاز به كار رسمي پايگاه اطلاع رساني ستاد هماهنگي حمايت هاي مردمي دكتر احمدي نژاد با نام "دولت يار" و با نشاني اينترنتي http://dolateyar.ir بايدها و نبايدهاي ستادهاي حامي را اعلام كرد.

 

مهندس سيد مجتبي ثمره هاشمي ، رييس ستاد هماهنگي حمايت هاي مردمي دكتر احمدي نژاد در مراسم آغاز به كار رسمي پايگاه اطلاع رساني ستاد هماهنگي حمايت هاي مردمي دكتر احمدي نژاد با نام  "دولت يار" و با نشاني اينترنتي http://dolateyar.ir بايدها و نبايدهاي ستادهاي حامي را اعلام كرد.

 

 

 

به گزارش دولت يار ، متن كامل بايدها و نبايدهاي ستادهاي حامي دكتر احمدي نژاد بدين شرح است:

 

باسمه تعالي

 

بايدها و نبايدهاي ما

 

1. اكنون كه به حكم عشق و عقل و در راه استمرار دولت اسلامي و تداوم گفتمان عدالت و پيشرفت در جهت حمايت از خادم ملت, جناب آقاي دكتر احمدي نژاد، همدل و همراه شده ايم، موارد ذيل را به عنوان چارچوب فعاليتها رعايت خواهيم كرد:

 

2. تأكيد و ترغيب به حضور فعال و آگاهانه مردم در انتخابات و تبيين حق و تكليف آنان در تعيين سرنوشت اجرايي كشور و تلاش در جهت مشاركت پرشكوه و حداكثري مردم

 

3. گفتمان رهبر كبير انقلاب، حضرت امام خميني (ره) و رهبري عزيز انقلاب، راهبرد اصلي ستادهاي مردم در سطح كشور خواهد بود.

 

4. منش و رفتار فعالان ستادهاي مردمي مي بايست رنگ و بوي سلوك متواضعانه دكتر احمدي نژاد با مردم را داشته باشد. هدف، انجام تكليف بوده و متانت رفتاري و آرامش قلبي لازمه اداي آن است.

 

5. رفتار ساده زيبا و بي پيرايه، پيوست هميشگي فعاليتهاي خالصانه و مؤمنانه ستادهاي حاميان دكتر احمدي نژاد بوده و نشاط بسيجي و روحيه فداكاري با الگوگيري از سيره شهداي عزيز منجر به افزايش توفيق و توان ستادها خواهد شد.

 

6. به غير از نقد منصفانه و عادلانه برنامه ها و سخنان رقبا، هرگونه اهانت و رفتار غيراسلامي و غيراخلاقي نسبت به ديگر نامزدها، با مشي اسلامي مطابقت ندارد. آرمان متعالي دولت اسلامي با بد اخلاقي محقق نمي شود.

 

7. استقامت بي نظير دولت اسلامي در برابر باطل و سختيهاي مسير،  حاصل نيايش ها و توسلات مردم بوده و هست. از اين اكسير حيات بخش و نماز اول وقت نبايد غفلت شود.

 

8. ضمن پرهيز از صدور هر نوع ابلاغ و حكم ستادي، از نفوذ عناصر فرصت طلب و يا كاسبكاران قدرت طلب در فعاليتهاي ستاد جلوگيري شود.

 

9. ستادهاي دكتر احمدي نژاد محل بروز انديشه هاي ناب ديني و انقلابي و رفتارهاي اسلامي است كه دولت نهم منادي آنها بوده است: تأكيد بر ضرورت استقرار دولت اسلامي و مراحل 5گانه رسالت انقلاب اسلامي كه توسط رهبر حكيم انقلاب اعلام شد، تشريح چرايي تقابل احزاب و باندهاي قدرت و ثروت با خواست مردم،  مباني اعتقادي و قرآني مهرورزي، عدالت گستري، خدمت به بندگان خدا و پيشرفت و تعالي، تأكيد بر نماز اول وقت و امثال آن.

 

10. با مرور و تبيين هرچه بهتر و بيشتر منطق اصولگرايي ولايت مدار و تشريح پاسخ "چرا احمدي نژاد؟" و رفع برخي شبهات رسانه اي، بايد به غني تر شدن ادبيات تبليغ و گسترش مبلغ براي گفتمان عدالت و معنويت در لايه هاي مختلف اجتماعي فكر كرد.

 

11. استقبالهاي پرشور و كم نظير مردم عزيز در استانها نبايد مايه آسودگي خاطر و كم كاري ما باشد. جدي گرفتن رقابت انتخاباتي براي تحقق آراي قاطع و معنادار دكتر احمدي نژاد يك ضرورت است.

 

12. ادبيات آرماني و غيرمنفعلانه و رو به جلو حتي در پاسخگويي به سؤالات و بازگو نمودن رويكردها و عملكرد دولت بايد مدنظر باشد.

 

13. توقع اينست كه قواعد اصلي جمعي سرلوحه امور قرار گيرد: جديت و نظم در كار، مسؤوليت پذيري, تواصي به حق و تواصي به صبر، پرهيز از افراط و تفريط و ...

 

14. در تبليغات، از راهبرد چهره به چهره و حلقه هاي كوچك مي بايست بهره برد. اين روش مؤثرتر، كم هزينه تر و البته كارآمدتر است.

 

15. در گزارش عملكردها از افراط و تفريط پرهيز شود.

 

16. به ظرفيت دانشگاهها و اساتيد و تشكلهاي ا سلامي پيشتاز دانشجويي براي نهضت سخنرانيها و تبليغات چهره به چهره و نيز توانمندي جوانان حوزوي و روحانيت مكرم در شهرها و محلهها و ... به صورتي ويژه توجه شود.

 

17. فضاي ترويجي و تبليغي را بايد از اعضاي خانواده، اقوام، خويشان، همكاران، هم كلاس ها، هم مسجديها و همسايهها آغاز نمود. تبليغات نبايد محدود به فضاي ستادها بماند.

 

18. توجه ويژه به نسل جوان متعهد و اعتماد و واگذاري مسؤوليت ها مي تواند به شور و نشاط هر چه بيشتر در ستادها بيانجامد. ستادها، زمينه لازم براي آزاد شدن پتانسيل هاي مردمي و ابتكارات و خلاقيت ها را فراهم كنند.

 

19. پرهيز از هرگونه برنامه و رفتاري كه شائبه مخدوش شدن صداقت، سلامت و مردمي بودن ستادها را ايجاد مي نمايد.

 

20. ستادها، جاذبه را در حد اعلا و دافعه را در حد ضرورت اعمال نمايند و اجازه دهند هر كس با خلوص نيت قصد كمك به اين راه و آرمان را دارد، در حد توانش فعاليت نمايد.

 

21. استفاده از ابزار هنر و رسانه هاي كم هزينه به ويژه رسانه هاي ديجيتال مي تواند موجب فراگيرتر شدن محتواي تبليغي ستادها باشد.

 

22. فعاليتهاي ستادها به هيچ وجه نبايد موجب آزار و اذيت همسايگان گردد.

 

 23. از سويي بر همگرايي و همدلي با همه كساني كه  گفتمان انقلاب اسلامي و مردم را قبول دارند، تاكيد شود ـ و از جانب ديگر ـ گفتمانهاي وارداتي، غير انقلابي و مقابل با فرهنگ و تمدن اسلام و ايران، مورد نقد قرار گيرند.

 

 

والعاقبه للمتقين