مصطفی تاج‌زاده عضو دوزیست و افراطی احزاب منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب، در نامه‌ها و پیام‌های پیاپی که از زندان به بیرون می‌فرستد، تناقضات آشکاری وجود دارد. از جمله ابتدا تنها خاتمی را گزینه اصلاحات معرفی می‌کند و سپس انتخابات را تحریم می‌کند و در آخر از کاندیدایی خاص حمایت می‌کند.

مصطفی تاج‌زاده که به عنوان یکی از فرماندهان خیابانی آشوب‌گران در فتنه 18 تیر 1378 و همچنین اغتشاش‌گران فتنه سال 88 معروف است در نامه‌های پیاپی که از زندان به بیرون می‌فرستد تناقضات فاحش و بزرگی قابل مشاهده است.

این عنصر دوزیست حزب منحله و غیرقانونی مشارکت و مجاهدین در اسفندماه سال گذشته طی پیامی که مخاطبش اصحاب فتنه بودند از محمد خاتمی به عنوان تنها گزینه این جریان نام می‌برد و تنها راه‌حل به زعم وی خروج از بحران ـ بخوانید سازش در برابر شیطان بزرگ آمریکا ـ حضور همه‌جانبه با محوریت خاتمی است. وی در این‌باره اینچنین می‌نویسد: «پذیرش مسئولیت در شرایط کنونی به مراتب سخت‌تر از روزهای پس از جنگ است چرا که دولت احمدی‌نژاد بنیان‌ها را نابود کرده است ولی با وجود این هیچ گزینه‌ای جز مشارکت همه‌جانبه اصلاح‌طلبان و سبزها با محوریت خاتمی در انتخابات نداریم و اگر راهی باقی باشد همین یک راه است.»

تاج‌زاده که همسر خود یعنی «خانوم میلیشیا» را نیز برای ترغیب خاتمی برای کاندیداتوری نیز فعال کرده بود و تلاش کرد تا همه ظرفیت‌های جریان فتنه را برای به میدان آوردن خاتمی استفاده کند اما به خوبی مشخص بود که در پشت پرده کاندیدای اصلی این جریان فرد دیگری است.

ماجرا زمانی جالب می‌شود که تاج‌زاده پس از گذشت دو ماه و مطمئن شدن از اینکه خاتمی نمی‌آید و وی نیز در پازل افراد دیگری بازی کرده است طی نامه‌ای از عدم حضور اصلاح‌طلبان و جریان فتنه در انتخابات در صورت عدم حضور خاتمی سخن به میان می‌آورد و در اقدامی ناشیانه سعی می‌نماید تا هزینه تحریم انتخابات را نیز بر دوش نظام تحمیل کند. او اینچنین می‌نویسد: «در این شرایط حساس تنها با خلق یک حماسه و انتخاب چهره‌ای چون خاتمی به عنوان سکاندار قوه مجریه می‌توان با معضلات کنونی مقابله کرد و کشور را از بحران و بن‌بست نجات داد.» تاج‌زاده در حالی صحبت از تحریم انتخابات می‌کند که این جریان ضد انقلابی در انتخابات مجلس نهم نیز انتخابات را تحریم کردند اما حضور 63 درصدی مردم پای صندوق‌های رأی نصاب جدیدی از مردم‌سالاری دینی در انتخابات مجلس را به رخ دنیا کشید.

ر آخرین اقدام تاج‌زاده‌ای که گفته بود باید در صورت عدم حضور خاتمی انتخابات را تحریم کرد، وی طی پیامش حمایت همه‌جانبه خود از کاندیدایی که در دقیقه 90 ثبت‌نام کرد را اعلام کرده است و از تمامی گروهک‌های ضد انقلاب و مطرود امام و انقلاب خواسته تا انتخابات را تحریم نکرده و به کاندیدای خاص رأی دهند. وی در این پیام ضمن خط‌دهی به اصحاب فتنه مبنی بر راه‌اندازی دوباره سازمان‌های اغتشاش و آشوب از آنان می‌خواهد تا برای رأی‌آوری بیشتر وی تلاش و کوشش کنند. تاج‌زاده در این پیام نیز اینچنین می‌نویسد: «امروز وضع کشور چه به لحاظ اقتصادی و مدیریتی و چه به لحاظ فشارهای بین‌المللی به مراتب وخیم‌تر از هر زمان دیگری است... به باور من و با احترام به همه نامزدها، تنها کسی که می‌تواند در این سه زمینه گام‌های مؤثری بردارد، آقای هاشمی است.»

این همه تناقض در رفتار، گفتار و عملکرد جریان فتنه که بیشتر به هرهری مسلکی شبهات دارد به خوبی از این مطلب خبر می‌دهد که سران و اصحاب جریان فتنه فاقد برنامه‌ریزی بوده و شالوده فکری آنان از هم پاشیده و مشوش است.