عربستان سعودی در ادامه جوسازی‌ها و اتهام‌زنی‌های خود ادعا کرد حزب‌الله لبنان و ایران در قاچاق مواد مخدر به این کشور دست دارند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»، به نقل از تسنیم،‌ نشریه سعودی الوطن اعلام کرد که حجم کشفیات مواد مخدر طی سال گذشته در عربستان به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و مقامات عربستانی مدعی هستند که ایران و حزب‌الله لبنان در افزایش حجم ورود مواد مخدر به این کشور دست دارند.

این نشریه در گزارش خود به نقل از سرتیپ بازنشسته "علی التمیمی" عضو کمیته امنیت ملی مجلس مشورتی عربستان سعودی عنوان کرد که کشورش عربستان به علت دارا بودن آنچه "قدرت اقتصادی و مکنت و موقعیت برتر سیاسی" نامید، از طریق قاچاق مواد مخدر مورد هجمه حزب‌الله لبنان قرار گرفته که هدف نهایی از آن انهدام و سرنگونی (تمامی) کشورهای عربی است.

الوطن به نقل از یک کارشناس اقتصادی مدعی شد که "غوطه‌ور شدن عربستان در مواد مخدر" ناشی از اقدامات قاقچاقیان بین‌المللیِ مورد حمایت حزب الله و ایران است.

طبق این گزارش،‌ طی سال گذشته نیروهای امنیتی عربستان توانسته‌اند بیش از ۴۴ تن حشیش، ۵۵ میلیون قرص روانگردان و ۵۴ کیلو هروئین خالص را که ارزشی بالغ بر یک میلیارد دلار آمریکا دارد، کشف کنند.