روزنامه نود در شماره امروز خود با تیتری تامل برانگیز به رئیس جمهور نوشت: آقای رئیس جمهور! بگو اما از خودت و یارانت و تیتر زد " احمدی نژاد, نه نگو بگو!" و در ذیل تیتر اصلی صفحه اول خود هم تیتر دیگری منتشر کرد با این بیان که " روزنامه 90 را توقیف کنید"

روزنامه نود در شماره امروز خود با تیتری تامل برانگیز به رئیس جمهور نوشت: آقای رئیس جمهور! بگو اما از خودت و یارانت و تیتر زد " احمدی نژاد, نه نگو بگو!" و در ذیل تیتر اصلی صفحه اول خود هم تیتر دیگری منتشر کرد با این بیان که " روزنامه 90 را توقیف کنید". گو اینکه روزنامه نود دانسته به احمدی نژاد توهین می کند و احساس می کند رئیس جمهور آنقدر بی کار است که به خاطر توهین یک روزنامه خرده پا که برای افزایش تیراژش مجبور است به ضد تبلیغ و توهین چنگ بیاندازد خود را وارد بازی روزنامه 90 کرده و دستور توقیف این روزنامه را بدهد. به هر حال به نظر می رسد روزنامه نود به جای پرداختن به موضوعاتی که به هیچ وجه در آنها تخصص ندارد و ورود به بازیهای سیاسی حکومتی بهتر است به تمرین یک پا دوپای خود بپردازد و مواظب باشد از بزرگترهایش لایی نخورد. ضمنا این روزنامه اصلا نگران توقیف نباشد چون به نظر می رسد که رئیس جمهور حتی نمی داند همچنین روزنامه ای هم وجود دارد و منتشر می شود. ما خودمان هم فکر تا پیش از این فکر می کردیم روزنامه نود همان خلاصه برنامه 90 است که از صدا و سیما پخش می شود!.

روزنامه ها یکی از ابزار رسانه ای در هر جامعه ای هستند که معمولا به انتشار اخبار و گزارشات و تحلیل های مسایل گوناگون می پردازند.

روزنامه ها در ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند و هر روزنامه که در حوزه خاص فعالیت می کند اقدام به تحلیل اخبار روز و انتشار آنها می نماید. اما نکته قابل توجه که امروز در یکی از روزنامه های ورزشی رخ داد؛ متلک یک روزنامه ورزشی به نفر اول اجرایی کشور به بهانه گرانی کاغذ بود. این روزنامه که نیمی از صفحه اول خود را به تصویر رییس جمهور اختاص داده بود؛ در تیتر اول خود آورده است: «احمدی نژاد، نه نگو بگو!». این روزنامه در تیتری دیگر خطاب به احمدی نژاد گفته است: آقای رییس جمهور! بگو اما از خودت و یارانت.

روزنامه نود که دوهزار و هفتصد و هفتاد و دومین شماره خود را امروز بر روی گیشه ها برده است، در اقدامی قابل تامل تیتر و تصویر اول خود را به یک موضوع سیاسی و بی ربط با موضوع های ورزشی اختصاص داده است و در حرکتی غیر حرفه ای با متلک پرانی به رییس جمهور کشور، قبح حرمت حقوقی و قانونی صندلی ریاست جمهوری را زیر سوال برده است.

در اینکه روزنامه ها با مشکل گرانی کاغذ مواجه هستند شکی نیست، در اینکه شاید برخی پیگیری ها و اقدامات از سوی وزارت ارشاد ناکارآمد بوده و جراید با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند نیز می توان حق را به رسانه های نوشتاری داد؛ اما تمام اینها مجوزی نمی شود که یک روزنامه با تیراژ بالا در سطح کشور سخنان رییس جمهور را به استهزا و تمسخر بگیرد و حد و اندازه خود را رعایت نکند!

مدت هاست که رسانه های ورزشی برخلاف اصول حرفه ای گام بر می دارند و با انتشار اخبار بعضا ناصحیح و بدون پشتوانه، سعی بر دامن زدن بر التهابات ورزش دارند و انتشار تصویر و خطابه تند به ریاست محترم جمهوری در صفحه اول روزنامه نود، اقدام غیرحرفه ای دیگری است بر تایید خروج برخی رسانه های ورزشی از مسیر اصلی اطلاع رسانی.

به نظر می رسد بهتر است رسانه های ورزشی به جای دخالت در التهابات سیاسی و فرافکنی در برخی اخبار ورزشی به تعهدات اخلاقی و رسانه ای خود پایبند باشند که مردم خود بهترین ناظران و داوران عرصه رسانه ای هستند.