آمریکا: نمی‌توانیم این خبر را تایید کنیم / شهر سرت به طور کامل آزاد شده و برخی مقامات دولت سابق لیبی دستگیر شده‌اند. شبکه خبری الجزیره به نقل از برخی شاهدان محلی و تلویزیون انقلابیون لیبی گفته که قذافی نیز دستگیر شده است. هنوز خبر دستگیری قذافی به تایید مراجع رسمی نرسیده است، اما رویترز نیز لحظاتی پیش به نقل از شورای ملی انتقالی لیبی اعلام کرد که قذافی دستگیر شده و هنگام دستگیری از ناحیه پا زخمی شده است.

منابع خبری مختلف از آزاد سازی کامل شهر سرت لیبی و دستگیری معمر قذافی دیکتاتور لیبی خبر داده‌اند.

لحظاتی پیش شبکه الجزیره در خبری فوری اعلام کرد که شهر سرت به طور کامل آزاد شده و برخی مقامات دولت سابق لیبی دستگیر شده‌اند.

این شبکه خبری به نقل از برخی شاهدان محلی و تلویزیون انقلابیون لیبی گفته که قذافی نیز دستگیر شده است. رویترز نیز لحظاتی پیش به نقل از شورای ملی انتقالی لیبی اعلام کرد که قذافی دستگیر شده و هنگام دستگیری از ناحیه پا زخمی شده است.

هنوز خبر دستگیری قذافی به تایید مراجع رسمی نرسیده است.

شهر سرت زادگاه قذافی و آخرن سنگر دفاعی دیکتاتور لیبی است که در ۶ هفته گذشته صحنه درگیری شدید بین انقلابیون لیبی و نیروهای طرفدار قذافی بوده است.

منابع خبری گفته‌اند که گردان‌های پراکنده شده قذافی با فرار از شهر سرت به سمت مصراته رفته‌اند و هنگام عقب نشینی توسط جنگنده‌های ناتو بمباران شده‌اند. برخی نیروهای انقلابی لیبی با خروج از شهر سرت در تعقیب نیروهای وفادار به قذافی هستند.

الجزیره: قذافی کشته شد

لحظاتی پیش شبکه خبری الجزیره در خبری فوری اعلام کرد که قذافی در شهر سرت کشته شده است. این شبکه به جزییات بیشتری در این باره اشاره نکرده است، اما برخی منابع خبری گفته‌اند قذافی پس از جراحات وارده و هنگامی که قصد داشته شهر سرت را به سمت بیابان‌های جنوب این کشور ترک کند مورد حمله هوایی قرار گرفته است. در صورت صحت این خبر احتمالا قذافی در حمله هوایی ناتو کشته شده است.

عضو حکومت انقلابیون لیبی: قذافی دستگیر شد

یک مقام مسئول در شورای حکومت انتقالی لیبی گفت که قذافی بازداشت شده است.

عبدالمجید از مسئولان شورای حکومت انتقالی لیبی روز پنجشنبه گفت که قذافی بازداشت شده اما او از ناحیه دو پا مجروح است.

عبدالمجید در گفتگوی تلفنی با رویترز گفت که قذافی به وسیله یک آمبولانس منتقل شده است.

آمریکا: نمی‌توانیم خبر بازداشت قذافی را تایید کنیم

بیث جوسلین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که نمی‌تواند خبر بازداشت قذافی را تایید کند.

او گفت: «از گزارش‌های رسانه‌ای درباره قذافی آگاه شدیم ولی نمی‌توانیم درستی آن‌ها را تایید کنیم.

جسد قذافی در بیمارستان

همچنین منابع مختلف خبری از کشته شدن قذافی در پی جراحات وارده خبر داده و اعلام کردند که جسد او در بیمارستانی در شهر سرت است. هنوز این خبر به تایید رسمی نرسیده اما گفته می‌شود مصطفی عبدالجلیل رییس شورای ملی انتقالی لیبی لحظاتی دیگر در یک کنفرانس خبری به طور رسمی خبر کشته شدن قذافی و پایان جنگ داخلی در لیبی را اعلام خواهد کرد.