پسر شاه مخلوع که پدرش کشتار هزاران ایرانی در فاجعه 17 شهریور را در کارنامه خود دارد، در مقابل رسانه‌های غربی برای یک قربانی اغتشاشات اخیر اشک ریخت و تاکید کرد: عکس این زن را همیشه در جیبم نگه خواهم داشت.

 

به گزارش شبکه ایران به نقل از روزنامه فرانسوی لوفیگارو، رضا پهلوی پسر شاه مخلوع ایران دوشنبه شب اعلام کرد که از اوضاع جاری در ایران نگران است و از رسانه‌های بین‌المللی می‌خواهد به عنوان جریان اصلی اطلاع‌رسانی، اطلاعات و اخبار ایران را پوشش دهند.

 

لوفیگارو افزود: وی در حالیکه اشکهایش را پاک می‌کرد، از کشته شدن یک زن در جریان اغتشاشات اخیر که هنوز از ماهیت کشته شدن وی اطلاعی در دست نیست، ابراز تاسف کرد. پهلوی ادامه داد که نام این زن را به اسامی دخترانش اضافه خواهد کرد و همواره عکس وی را در جیب خود قرار خواهد داد.

 

در همین حال، فرح دیبا همسر شاه مخلوع نیز نسبت به برخورد با اغتشاشگران در ایران ابراز نگرانی کرده بود.

 

اشک ریختن رضا پهلوی برای یک قربانی زن اغتشاشات اخیر و حمایت همسر محمدرضا از ادامه اغتشاشات، در حالی است حکومت پهلوی در جریان فاجعه 17 شهریور، هزاران تن از جوانان و زنان ایرانی را به خاک و خون کشیدند.

 

در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات در ایران، بخشی از نیروهای ضدانقلاب و آشوبگر که به جمعیت معترضان می‌پیوستند، به سلاح‌های سرد و گرم مجهز شده‌ بودند و برای برانگیختن احساسات عمومی، رفتارهای غیرانسانی نسبت به دو طرف درگیری از خود نشان می‌دادند.