کارشناس صدای آمریکا، با اشاره به تحلیف اوباما و سیاست های جدید نتانیاهو و با تأکید بر ضعف های نظامی فراوان در ارتش رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که این رژیم تنها در یک صورت است که می تواند به ایران حمله کند.

«چرا اسرائیل به ایران حمله نمی کند؟» پرسشی بود که کارشناس برنامه «افق» صدای آمریکا به آن پاسخ داد.

«سعید قاسمی نژاد» رژیم صهیونیستی را تصمیم گیرنده واقعی ندانست و گفت: «تصمیم حمله به ایران تصمیمی نیست که کسی در [رژیم اشغالگر] اسرائیل بگیرد؛ بلکه تصمیمی است که باید در ایالات متحده گرفته شود.»

 

 

وی در ادامه افزود: «به گمانم با توجه به سیاست های باراک اوباما و برداشت های جمهوری اسلامی از سیاست های ایشان دارد، در طی چهار سال آینده ما شاهد خواهیم بود که آقای اوباما بر سر دو راهی پذیرش ایران هسته ای یا بمباران تأسیسات اتمی ایران قرار خواهد گرفت.»

 

 

تحلیل گر صدای آمریکا، علت عمده رژیم صهیونیستی برای حمله نکردن به ایران را در ضعف این رژیم دانست و تصریح کرد: «اگر آقای نتانیاهو گمان می کرد که [رژیم صهیونیستی] اسرائیل به لحاظ تکنیکی و لجستیکی توانایی این را دارد که برنامه هسته ای ایران را به صورت موفقی متوقف کند، این کار را می کرد. مسأله این است که به نظر می رسد نسبت به این توانایی شک وجود دارد و اسرائیل بدون حمایت ایالات متحده نمی تواند این کار را بکند. به همین دلیل است که هر حزبی انتخاب شود درباره مسأله هسته ای ایران تفاوتی پدید نمی آید.»

 

 

گفتنی است، ادعای حمله به ایران در طی سه دهه گذشته بارها از سوی دولت های مختلف ایالات متحده و رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

رژیم اشغال گر قدس که توانایی مقابله با گروه کوچک حماس را ندارد و در چند روز عقب نشینی می کند؛ چگونه می تواند به ایران حمله کند؟ یا آمریکایی که هزینه های جنگ در عراق و افغانستان، معضلات شدید اقتصادی برایش به بار آورده است و حتی از جنگ مستقیم در سوریه واهمه دارد؛ چگونه توانایی مقابله با ایران را خواهد داشت؟ ضمن آن که ایران، عراق یا افغانستان یا سوریه نیست.