روزنامه ها و سایت های اصلاح طلب این دیدار را تیتر یک رسانه خود کردند و با جملاتی چون دیدار تاریخی در نیویورک و پایان روابط سرد ذوق زدگی خود را از آغاز روابط بلند پایه با انگلستان ابراز کردند/ واکنش رسانه های اصلاح طلب به سخنان توهین آمیز دیوید کامرون به ملت ایران و پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه جالب توجه است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ چند روزی است که رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس سران کشورها در سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است. حسن روحانی در این بین دیدار های را نیز با سران کشورهای مختلف انجام داده اما یکی از این دیدار ها در تاریخ 35 ساله انقلاب اسلامی بی سابقه بود.

حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران و دیوید کامرون به عنوان نخست وزیر انگلیس با یک دیگر گفت و گو کردند. دكتر حسن روحاني با حضور در دفتر بريتانيا در مقر سازمان ملل متحد نخستین دیدار ميان عاليرتبه‌ترين مقام‌هاي اجرايي دو كشور پس از انقلاب را رقم زد. این دیدار با توجه به روابط خصمانه انگلیس با جمهوری اسلامی و همچنین گفت‌وگوهای تیم ایرانی با 5+1 بر سر مسائل هسته ای مورد توجه اغلب رسانه های دنیا قرار گرفت.

نکته قابل توجه در پوشش خبری این دیدار به رسانه های اصلاح طلب بر میگردد. روزنامه ها و سایت های اصلاح طلب این دیدار را تیتر یک رسانه خود کردند و با جملاتی چون دیدار تاریخی در نیویورک و پایان روابط سرد ذوق زدگی خود را از آغاز روابط بلند پایه با انگلستان ابراز کردند. روزنامه اصلاح طلب "آرمان امروز" با تیتر ديدار تاريخي در پرونده ايران و انگليس نوشت: این دیدار تاریخی حائز اهمیت مضاعف بوده و می‌تواند در نزدیکی دیدگاه‌های قطب‌های حاضر در پرونده هسته‌ای نقش جدی ایفا کند. هر چه هست طلسم 36 ساله شكسته شد. روزنامه "شرق" نیز سخن دیوید کامرون را تیتر یک خود کرد و نوشت: پاره ای از تاریخ ساخته شد.

اما نخست وزیر انگلیس چند ساعت بعد از دیدار به اصطلاح تاریخی ماهیت اصلی انگلستان را افشا کرد. کامرون در نطق خود در سازمان ملل سخنان موهنی علیه جمهوری اسلامی ایراد کرد و ایران را حامی تروریسم دانست. کامرون در این نطق گفت: ایران باید فرصت داشته باشد تا نشان دهد می تواند بخشی از راه حل منطقه (در مبارزه با داعش) باشد و نه بخشی از مشکل. صبح امروز من با رئیس جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه های ترویستی حمایت می کند، برنامه هسته ای اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند.

پس از این سخنان هرچند مقام هم سطحی پاسخ کامرون را نداد اما سخنگوی وزارت امور خارجه به این نطق واکنش نشان داد. افخم با اشاره به حمایت های انگلیس از گروهک های تروریستی گفت: باعث تاسف است که دولتی که با اقدامات و حمایت های خود از تروریست‌ها، منطقه ما و جهان را به شر داعش مبتلا ساخته است به خود اجازه می دهد که در باره کشوری که همواره در مبارزه با این پدیده شوم پیشقدم بوده است، قضاوت نابجا بنماید.

مرضیه افخم ادامه داد: سخنرانی نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی ملل متحد نشان دهنده تداوم دیدگاه خود محورانه دولتی است که سابقه نابسامانی در منطقه ما دارد.

واکنش رسانه های اصلاح طلب به سخنان توهین آمیز دیوید کامرون به ملت ایران و پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه جالب توجه است. این سایت ها و روزنامه ها نه تنها سخنان کامذون را پوشش ندادند حتی یک خبر نیز از پاسخ افخم بر خروجی رسانه های خود قرار ندادند. سخنان مقام انگلیسی بر علیه ایران هر رسانه ایرانی را به واکنش وادار کرد اما اصلاح طلبان ترجیح دادند تا سکوت اختیار کنند و منافع حزبی خود را بر منافع کشور خود ترجیح دهند.

این دو رویی ها به این واقعه خاتمه نمی یابد و اصلاح طلبان از کنار هر رویداد سیاسی که به مزاقشان خوش نیاید به آرامی میگزرند و خود را به نشنیدن میزنند. تحریم های دوباره امریکا و انگلیس پس از توافقنامه ژنو و سکوت اصلاح طلبان در مقابل آن نمونه ای دیگری از این رفتار دوگانه رسانه های اصلاح طلب می باشد.