وزیرخارجه کشورمان امروز به میان خبرنگاران آمد تا رسانه‌ها را از نتایج رو به پیشرفتی که در مثلث ایران ، ترکیه و مصر بر سر بحران سوریه بدست آمده است آگاه سازد.

علی اکبر صالحی که لحنی امیدوارانه در گفت و گو با خبرنگاران داشت اعلام کرد که تهران ایران امروز نظر خود درباره طرح مصر برای حل بحران سوریه را به قاهره اعلام می‌کند
به گزارش گروه بین الملل، علی اکبر صالحی که در حاشیه نشست ایران و همسایه‌‌های منطقه‌ای در اوراسیا در جمع خبرنگاران حضور یافته بود، در خصوص گفت‌وگوهای معارضان سوری با حکومت این کشور گفت: پیشنهاد حکومت سوریه این است که با برقراری آتش‌بس، گفت‌وگوها آغاز شود. ایران نیز یک طرح 6 ماده‌ای ارائه داده که در آن خشونت‌ها باید متوقف شود و پس از توافق معارضه و دولت، دولت انتقالی را تشکیل دهد.

وی با اشاره به برگزاری نشستی در قاهره در این خصوص گفت: سران 3 کشور ایران، مصر و ترکیه در این خصوص رایزنی‌هایی داشتند و به نتایج خوبی رسیدیم و امروز قرار است تهران نظر خود را درباره طرح مصر به مسؤولان قاهره اعلام کند.

صالحی تأکید کرد: علنی شدن مفاد طرح مصری‌ها درباره سوریه برعهده خود آنها است و هر زمان خودشان مناسب دانستند، طرحشان را علنی خواهند کرد.

وزیر خارجه با اشاره به تماس دائم ایران با روسیه و چین و مواضع مشترک 3 کشور درباره سوریه اظهار داشت: معارضه و حکومت باید بدون هیچگونه پیش‌شرطی با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی در مورد اظهارات بان کی‌مون درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت: از آقای بان کی‌مون به عنوان یک شخصیت بین‌المللی انتظار است که بدون سمت‌گیری نظر دهد.