پیش از این دادگاه ویژه چند بار از ایشان برای پاسخ دهی به برخی سوء تفاهمات دعوت کرده بود که هر بار پس از چند ساعت گفتگو موضوع ختم به خیر می شد اما این بار در کمال ناباوری از خروج ایشان ممانعت به عمل آوردند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»  به نقل از میدان ۷۲، حجت الاسلام والمسلمین بهمن شریف زاده، استاد فقه، فلسفه، اخلاق و عرفان، که مدت ۱۰ سال در سمت مدیریت حوزه مجد و مروی تهران فعالیت کرده و ۵ سال مدیریت گروه علمی، اخلاق و عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی را بر عهده داشت، روز یکشنبه بازداشت شد.
وی که در مقطعی سردبیری فصلنامه کتاب نقد و روزنامه عربی الوفاق و همچنین مدیریت گروه مطالعات دینی مرکز ملی مطالعات جهانی شدن را برعهده داشت، پس از حضور در دادگاه ویژه روحانیت به منظور پاسخ دهی به برخی سوء تفاهمات، برای ادامه تحقیقات و بدون اطلاع قبلی بازداشت شد.
رامین شریف زاده، برادر کوچکتر وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اطلاع داشتن از وضعیت وی گفت: خوشبختانه ایشان تا کنون چند بار با خانواده تماس داشته اند اما تعجب خانواده از آن است که به چه دلیلی ایشان بازداشت شده اند. پیش از این دادگاه ویژه چند بار از ایشان برای پاسخ دهی به برخی سوء تفاهمات دعوت کرده بود که هر بار پس از چند ساعت گفتگو موضوع ختم به خیر می شد اما این بار در کمال ناباوری از خروج ایشان ممانعت به عمل آوردند.
شریف زاده در ادامه با اشاره به نحوه و چرایی بازداشت استاد می گوید: برادر بنده، استاد شناخته شده ای در سطح کشور است؛ تا کنون صدها طلبه و دانشجو در محضر درس ایشان تلمذ کرده اند، این که ایشان با این شیوه بازداشت می شوند برای خانواده باور کردنی نیست. اگر چه بارها ایشان مورد اعتراض قرار گرفته بود که چرا از گفتمان آقای احمدی نژاد دفاع می کند اما برای ما این اقدام اصلا باور کردنی نبود.