به نوشته بی بی سی؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اصغر فرهادی برای بردن اولین جایزه اسکار ایرانیان تبریک گفت!!?

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما» به نقل از خبر سه شنبه 28 فوریه (9 اسفند) بی بی سی فارسی؛ وزارت خارجه آمریکا که پیش تر نیز به "اصغر فرهادی" به علت دریافت جایزه "گلدن‌گلوب" تبریک گفته بود، در اقدامی مشابه، دریافت جایزه اسکار را به وی تبریک گفت.
ویکتوریا نولاند که پیام تبریک وزارت خانه متبوعش را در یک جلسه پرسش و پاسخ روانه داشته، با گرفتن ژستی ایران دوستانه! به کنایه گفته است: «این نخستین باری است که یک ایرانی اسکار گرفته و این فیلمی است که واقعا به دنیا تصویر با ارزشی از زندگی در ایران ارائه می کند.»
نولاند که ارسال این پیام را از جانب وزارت خارجه آمریکا عنوان کرده، افزود: «:ما موفقیت او را تبریک می گوئیم و پویندگی و عظمت تاریخی صنعت سینمای مستقل ایران! را بزرگ می داریم.»
همچنین در پیامی دیگر نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه، در مصاحبه با برنامه صبحگاهی رادیو"آر تی ال" بعد از اینکه موفقیت فیلم "آرتیست" و بازیگر فرانسوی آن را تبریک گفته، اضافه کرده است: «در مراسم اسکار امسال فیلمی بود که نباید از آن غافل شویم! یک جدایی"(جدایی نادر از سیمین) فیلمی تکان دهنده و فراموش نشدنی بود.»
گفتنی است در پیام وزارت خارجه آمریکا کاملا القای اختلاف مشهود است و آنها سعی دارند با پروبال دادن به افراد، بین مسئولان و هنرمندان تقابل ایجاد کنند.
شایان ذکر است روز قبل از برگزاری مراسم اسکار، وزارت خارجه آمریکا در توئیتر خود، به طور محرمانه برای فرهادی آرزوی موفقیت کرده بود.