نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز فرماندهی دو جریان فتنه و تردید که در زمان انتخابات و بعد از آن فعال شد، از برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نشات می گیرد.

 

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: تحلیل ادبیات موجود در بیانیه ها، سخرانیها و خطبه های آقای هاشمی و خطی که در رفتار و سخنان دو جریان فتنه و تردید وجود دارد، نشان می دهد "مرکز فرماندهی و هماهنگی" در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: با توجه به شرایط پیش آمده، چهار جریان صحنه گردان وضعیت موجود در کشور هستند، جریان اول "ضدانقلاب" و همان جریانی است که از همان ابتدا با انقلاب اسلامی و اصل آن سرسازگاری نداشتند و به دنبال تثبیت رژیم شاهنشاهی یا تغییرات اندک در آن بود.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران در ادامه افزود: جریان دوم "جریان نفاق" بود اینها کسانی بودند که اول با انقلاب همراه بودند و خواستار تغییر حکومت از شاهنشاهی به جمهوری ولی منهای اسلام بودند. اینها در ابتدای انقلاب شامل جریانهای لیبرال، سازمان مجاهدین خلق، فداییان اکثریت و اقلیت و پیکاریها بودند.

این نماینده مجلس ادامه داد: این جریان با نهضت آزادیها و بنی صدر پیوندهای برقرار کردند که در همان اوایل انقلاب کم کم به سمت حرکتهای تند رفته و حتی مدتی انقلاب در اختیار آنها بود.

قاضی زاده افزود: این چهره ها توسط رهبر دینی، به مردم معرفی شدند و با توجه به خیانتهایی که در جنگ تحمیلی انجام دادند، از صحنه انقلاب خارج شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه جریان سوم "جریان فتنه" است گفت: این جریانی است که ظاهرا در ابتدا پیوندهایی با انقلاب نظام و رهبری دینی داشته اما به تدریج به علت آنکه نتوانسته جایگاه مردمی خودش را حفظ کند و نتوانست با مبانی طراحی شده از سوی ولایت فقیه همراهی بکند، دچار زاویه با ارزشها انقلاب شده است.

به گزارش صراط این نماینده مجلس اظهار داشت: عملکرد "جریان فتنه" در روزهای اخیر نشان می دهد امروز آنها فاصله بسیار زیادی با انقلاب پیدا کرده و از جریان بنی صدر و مسعود رجوی بدتر شده اند.

وی افزود: بنی صدر و رجوی از ابتدا عدم اعتقادشان را به حکومت دینی اعلام کردند و مردم را این حیث فریب ندادند اما اینها ظاهرا لباس حکومت دینی را پوشیده و در قالب آن قرار گرفته اند و خودشان را معتقد و متعهد به آرمانهای امام راحل جا می زنند اما عملا در مقابل آنچه عصاره وجودی و آرمانهای حضرت امام است، ایستاده اند.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: آنها حاضر شدند با جریان نفاق، استکبار جهانی و حتی معاندین انقلاب اسلامی یکدست بشوند تا بتوانند به نتایجی که می خواهند برسند.

وی ادامه داد: اگر جریان فتنه را در حرکت تاریخی ارزیابی کنیم، با جریان طلحه و زبیر در جنگ جمل برابری می کند چون آنها ظاهر مقدسی داشتند ضربه بیشتری به انقلاب و نظام زدند.

قاضی زاده با اشاره به جریان چهارم به عنوان مهمترین جریان فتنه های اخیر گفت: جریان چهارم "جریان تردید" است که نقش آن مهمتر از نقش جریان فتنه می باشد.

وی افزود: این جریان ظاهرا جزو جریان اصلاحات نبود و داعیه های اصولگرایانه داشت اما در بعضی از مواقع با جریانی از اصلاح طلب که ارزشی تر بودند ارتباط داشت.

او با اشاره به اینکه "اینها منتقدین دولت فعلی بودند" گفت: این جریان در انتخابات همراهی با احمدی نژاد را به عنوان کاندیدای اصولگراها قبول نداشت و تمام تلاش خودشان را کردند که قبل از انتخابات، آقای احمدی نژاد به عنوان کاندیدای اصولگرایان مطرح نشود.

قاضی زاده بیان کرد: در انتخابات، تلاش آنان بر این بود که با پرونده سازی برای دولت، احمدی نژاد را از دور خارج کنند و کاندیدای دیگر را به عنوان کاندیدای اصولگراها به عرصه بیاورند یا زمینه رای نیاوردن وی را در انتخابات فراهم کنند اما چون ناامید شدند به سمت کاندیدای جریان فتنه متمایل گردیدند.

وی اظهار داشت: برای اینکه این پرونده ها تاثیرگذار باشد، باید در داخل حاکمیت و نهادهای قدرت شکل گرفته لذا سناریوهایی را که در مجلس و از طریق بسیاری از نهادی نظارتی انجام شد و حتی در مجمع تشخیص مصلحت نیز اتفاق افتاد، می توان در این راستا تحلیل کرد.

او افزود: در طول تبلیغات انتخابات اینها با دادن پیامهای مختلف سعی کردند زمینه تخریب انتخابات را فراهم کنند.

نماینده اصولگرای مجلس اظهار داشت: در زمان بعد از انتخابات این جریان شانه به شانه در کنار جریان فتنه حرکت کرد تا پیامهای انحرافی را که جریان فتنه می دهد تایید و باعث شبهه افکنی در میان مردم بشود.

قاضی زاده افزود: نقشه دیگر "جریان تردید" این بود که دوطرفه حرف بزند و هر دو طرف را محکوم کرده و در نهایت حق و باطل را باهم قاطی بکند.

وی با بیان اینکه "آنها با این حرکت سعی داشتند باعث شوند نگاه مردم به سمت پیام ولایت جمع نشود" گفت: زمانی که مقام معظم رهبری با قاطعیت پیام دادند که باید تمام جریانها و گروهها در مسیر قانونی حرکت کنند، بلافاصله بعد از سخنان رهبری شروع به ارسال پیامهای انحرافی کردند تا مردم همچنان در سردرگمی باقی بمانند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه "جریان تردید" هم اینک کلیدیترین نقش و فعالترین بازیگر صحنه است افزود: جریان فتنه توسط مردم در روز قدس و عاشورا شناسایی شد و مردم متوجه شدند آنها برای رسیدن به اهدافشان با استکبار، معاندین ،پژاکیها، بهاییت، دراویش و دیگر گروههای ترد شده از سوی انقلاب اسلامی پیوند برقرار کرده اند.

قاضی زاده افزود: "جریان تردید" تلاش می کند همچنان با تطهیر چهره جریان فتنه، برای در صحنه نگاه داشتن آنها در بین مردم برای این جریان ایجاد موقعیت کرده و زمینه را برای جلب مخاطب برای آنها فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه کار دوم آنها جریانسازی جدید برای جلوگیری از حرکت مردم به سمت جریان حق است گفت: برخی از نامه ها،مصاحبه ها ،سکوتها و سخنرانیها که انجام می شود در خاطر، یادآور دادن جام زهر به حضرت امام خمینی(ره) است لذا مردم باید مراقب باشند تاریخ دوباره تکرار شوند.

وی افزود: وظیفه مردم درک صحیح پیام ولایت و تابعیت و حمایت از ایشان است و امیدواریم دستگاههای اجرایی، قانونگذار و قضایی خودشان را به مواضع رهبری نزدیکتر کرده و از مردم ولایتمدار ایران عقب نمانند