عمرسلیمان به مایك مولن گفته بود مقابله با ایران و حزب الله لبنان را آغاز و به ایران گفته است اگر در مصر دخالت کند، مصر هم در ایران دخالت خواهد کرد.

با قوت گرفتن لحظه به لحظه خبر سقوط مبارک ، برخی گزارش ها از تلاش دستگاه های امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جایگزینی عمر سلیمان به جای مبارک دارد.عمر سلیمان که هم اکنون معاون حسنی مبارك است ، پیش از این مسئول دستگاه امنیتی رژیم مصر بود.

وی از جمله مقامات مصری است كه روابط تنگاتنگی با دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی و آمریكا دارد و مواضع او كاملا" علیه دولت های محور مقاومت در برابر صهیونیست ها بویژه ایران ، حماس و حزب الله است.

سه سند فاش شده سفارت آمریکا در قاهره که توسط سایت ویکی لیکس منتشر شده، حاوی اطلاعاتی در خصوص عمر سلیمان، معاون جدید حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر است.

سند اول در خصوص ملاقاتی است که در ماه آوریل سال ۲۰۰۹ بین عمر سلیمان رییس وقت سازمان امنیت مصر و دریاسالار مایک مولن رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا انجام شد.

عمر سلیمان در آن ملاقات گفت هدفش مقابله با رادیکالیسم در نوار غزه، ایران و سودان است.

بنا بر این سند، او گفت مصر باید با تلاش های ایران برای رساندن سلاح به گروه فلسطینی حماس مقابله کند و این اتهام را مطرح کرد که ایران هر ماه ۲۵ میلیون دلار به حماس کمک می کند.

او گفت مقابله با ایران و گروه حزب الله لبنان را آغاز کرده و به ایران گفته است که اگر در مصر دخالت کند، مصر نیز در امور ایران دخالت خواهد کرد.

سند دوم به سال ۲۰۰۷ و دوره ریاست جمهوری جورج بوش، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده مربوط است.

در این سند عمر سلیمان در کنار جمال مبارک، پسر رئیس جمهور فعلی و عمرو موسی، دبیر کل اتحادیه عرب، به عنوان یکی از سه جانشین احتمالی حسنی مبارک ذکر شده است.

در این سند آمده که سلیمان ۷۱ ساله کاملا به حسنی مبارک وفادار است، ولی مشخص نیست که واکنش او به احتمال رییس جمهور شدن جمال مبارک به جای پدرش، چه خواهد بود.

سند سوم نیز که مربوط به دوره جورج بوش است، حکایت از آن دارد که جمال مبارک، عمر سلیمان و وزیر دفاع، محمد حسین طنطاوی را یک تهدید در مقابل تلاش های خود برای جانشینی پدرش می داند.

به موجب این سند، جمال مبارک و اطرافیانش به دنبال کاستن از نفوذ و قدرت افرادی چون سلیمان و طنطاوی بوده اند تا انتقال قدرت از پدر به پسر با سهولت انجام پذیرد.