عضو ارشد ستاد انتخاباتی موسوی اذعان کرد هاشمی از موسوی و کروبی خواسته بود در نمازجمعه‌ی به امامت وی حاضر شوند.

 

علیرضا بهشتی در گفت‌وگو با ضمیمه روزنامه اعتماد ضمن تکرار ادعاهای غیرمستند موسوی و برخی حامیانش مبنی بر تقلب در انتخابات، در پاسخ به اینکه "حضور مهندس موسوي در نماز جمعه چطور رخ داد؟ آيا اين اتفاق با هماهنگي هاشمي بود؟"، تأکید کرد: بله با هماهنگي آقاي هاشمي اين اتفاق رخ داد. آقاي هاشمي خواسته بودند آقاي موسوي و آقاي کروبي در نماز جمعه حضور يابند و چنين شد. البته آقاي موسوي بسيار شک داشتند براي حضور در نماز جمعه.

 

وی همچنین ضمن تكذيب تلويحي بسياري از ادعاهاي جريان شكست خورده در انتخابات، «برخي تماس‌ها» را دليل توهم پيروزي و اعلام آن از سوي موسوي در ساعت 11 شب روز جمعه 22 خردادماه اعلام كرد.

 

بهشتي در پاسخ به اين كه "چه شد مهندس موسوي ساعت 11 شب اعلام پيروزي بكنند، چون اين اتفاق مورد انتقاد شديد جريان رقيب قرار گرفت؟" گفت: ما آماري داشتيم و همچنين تماس‌هايي(!) كه خبر از پيروزي موسوي در انتخابات مي‌دادند و بر همين اساس مير حسين موسوي خبر پيروزي خود را اعلام كرد.

 

وي در عين حال تلويحاً گفت كه اين اقدام موسوي واكنشي به اقدام روزنامه‌هاي حامي دولت بوده است كه مي‌خواسته‌اند در خبر فرداي خود پيروزي احمدي‌نژاد را اعلام كنند اما نكرده‌اند(!)

 

بهشتي همچنين درباره ادعاي تبريك گفتن لاريجاني به موسوي گفت: "من چنين امري را به‌خاطر ندارم" و درباره تبريك مقامات رسمي كشور نيز گفت: "الآن حضور ذهن ندارم."

 

وي با اين حال در ادامه صحبت‌هايش با تأكيد بر اين كه «ما قصد براندازي نداشتيم و نداريم» و اين كه «مردم به نظام اعتراضي نداشتند»، به نوعي از آن چه كه در دادگاه‌هاي متهمان آشوب‌ها افشا شد و در روزهاي پس از آشوب به اثبات رسيد، تبري جست و در آخر هم در برابر اين پرسش كه «اگر بخواهند شما را دستگير كنند، آمادگي داريد؟» بر آمادگي خودش براي چنين اتفاقي تأكيد كرد.