کمتر از یک ساعت از پست اول مک کین نگذشته بود که آماج پست‌های مخالف این سناتور جمهوری خواه را مستاصل کرد و مجبور شد برای درست کردن گاف بزرگ سیاسی خود پست دیگری را در پاسخ به مخالفانش بگذارد.

پس از انتشار گسترده خبر تمایل رئیس جمهور کشورمان برای اعزام به فضا با فضاپیماهای ساخته دست دانشمندان ایرانی در سایت‌های خبری دنیا و سایت‌های اجتماعی از جمله تویتر و فیس بوک سناتور 79 ساله آمریکایی دیگر نتوانست جلوی خشم خود از موفقیت‌های علمی دانشمندان ایرانی را بگیرد و با لحنی تمسخر آمیز جملات دکتر احمدی نژاد را درباره اعزام شدنش به فضا به شوخی و مسخره گرفت و پست توهین‌آمیزی در صفحه تویتر خود گذاشت که برایش دردسرساز شد.
این پست ولوله‌ای در میان 8/1 میلیون نفری که در تویتر مک کین مشترک بودند راه انداخت و همه آنها پاسخ‌های کوبنده‌ای به این پیام توهین آمیز سناتور دادند و او را به نژادپرستی، نداشتن اخلاق و منش سیاسی، بی‌تدبیری و ... محکوم کردند. به 2 مورد از این پست‌های مخالف اشاره می‌کنیم
tweeted @heyitsurban to McCain: «وای عجب گفتمان سیاسی جالبی! »
Another user, @manolo_loop : «سناتور مک کین آیا به نظر شما نژادپرستیتان خنده دار است؟»
کمتر از یک ساعت از پست اول مک کین نگذشته بود که آماج پست‌های مخالف این سناتور جمهوری خواه را مستاصل کرد و مجبور شد برای درست کردن گاف بزرگ سیاسی خود پست دیگری را در پاسخ به مخالفانش بگذارد. مک کین در پست دوم خود نوشته بود: موفقیت فضایی ایران ملتش را خوشحال کرد، آیا ما نمی‌توانیم درباره این موفقیت مزاح بکنیم و شاد شویم؟
این اولین بار نیست که مک کین به قول خودش درباره ایران جوک می‌سازد، درسال 2007 که برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده می‌شد نیز در جمع کهنه‌سربازان آمریکایی درباره حمله به ایران شوخی کرد و جوک گفت که در آن زمان هم عکس العمل‌های مخالف زیادی دریافت کرد و در پاسخ به تمام این عکس العمل‌ها گفت: «اینها فقط شوخی و مزاح بود، بی‌خیال سخت نگیرید.»
واقعا جالب است که گفتمان سیاسیون آمریکایی تا به این حد پیش‌پا افتاده و به دور از اخلاق سیاسی و دیپلماتیک است و بازهم جالب است که این سیاسیون آنقدر ضعیف و بی‌تدبیر هستند که نمی‌توانند خشم خود را از موفقیت مردم و ملتی که با اراده ملی خود و در شرایط سخت تحریم به آن دست یافته‌اند، پنهان کنند.

کبری آکیش