روزنامه الشرق الاوسط  که رویکرد ضد ایرانی آن هر روز نسبت به روز قبل، شدت بیشتری می یابد سابقه ای نسبتا طولانی در وارونه جلوه دادن واقعیات ایران برای مخاطبان خویش دارد.

به گزارش «نماینده» روزنامه الشرق الاوسط که رویکرد ضد ایرانی آن هر روز نسبت به روز قبل از شدت بیشتری برخوردار می شود سابقه ای نسبتا طولانی در وارونه جلوه دادن واقعیات ایران برای مخاطبان خویش دارد. وابستگی این روزنامه به خاندان سعودی و وهابی و نیز حافظ منافع بین المللی صهیونیسم بودن رویکردی جز این نیز برای این روزنامه باقی نگذاشته است.

این روزنامه که در بیشتر از ۱۴ شهر دنیا چاپ می شود در اواخر تابستان امسال اقدام به انتشار صفحه فارسی نیز نموده است و افرادی نظیر فرهمند علیپور که از عناصر ضد انقلاب و معارضین جمهوری اسلامی هستند در بخش های فارسی روزنامه استفاده می کند.

الاشرق الاوسط در حالی با این کارتون در حال القای تخریب عراق توسط ایران است که در آستانه ماه محرم امسال مقامات امنیتی عراق اعلام کردند یک گروه تررویستی از اتباع سعودی که برای بمب گذاری در ماه محرم از عربستان وارد خاک عراق شده اند را دستگیر کرده اند. به گفته مقامات عراقی از ۴۰۰۰ عامل تروریستی که تا کنون در عراق دست به کشتار مردم زده اند ۳۰۰ تن از اتباع سعودی هستند.

 

در دو ماه گذشته که احتمال حمله آمریکا به سوریه تیتر یک رسانه های جهان بود یک هفته نامه فلسطینی به نقل از منابعی آگاه از دستگاه سعودی اعلام کرد عربستان به آمریکا تضمین داده است که در صورت حمله فراگیر به سوریه تمام منابع مالی این حمله را تامین خواهد کرد. اما در کارتون انحرافی زیر اثری از عرستان دیده نمی شود!

 

الشرق الاوسط در حالی اقدام به انتشار این کارتون توهین آمیز نسبت به ایران نموده است که به خوبی می داند دولت متبوعش اعلام آمادگی کرده بود در صورت حمله آمریکا به سوریه نیروهای نظامی این کشور نیز همراه با آمریکا به سوریه حمله خواهد کرد. پیش از این نیز دولت آل سعود در کشتار مردم بحرین و یمن اقدام به ارسال نیروی نظامی و تسلیحات نموده بود.

 

شیردال تقلبی نیز یکی دیگر از سوژه های کارتونی الشرق الاوسط بوده است.