روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت به نقل از یک منبع سیاسی گزارش داده است که اسرائیل اعتقاد دارد که مهلت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ بار دیگر تمدید می‌شود.

به گزارش فرهنگ نیوز ، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت روز یکشنبه به نقل از یک «منبع سیاسی» نوشته است که رژیم تل‌آویو معتقد است که مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ تمدید می‌شود.

بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس میان نمایندگان ایران و اعضای دائم شورای امنیت به علاوه آلمان به دست آمد، طرفین می‌بایست تا پایان تیر ماه به راهکار جامع دست می‌یافتند. در پی عدم توافق در تاریخ مقرر، مهلت مذاکرات برای ۴ ماه دیگر یعنی تا سالگرد توافق موقت تمدید شد. در حالی که در توافق موقت نهایت ضرب‌الاجل مذاکرات تا یکسال پس از توافق ژنو در نظر گرفته شده، اما پابرجا بودن اختلافات، در هفته‌های اخیر گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با احتمال تمدید مجدد مذاکرات را مطرح کرده است.

منبع مورد استناد یدیعوت در این رابطه گفته است: «این بهترین سناریوی ممکن است. اگر قرار است یک توافق بد امضا شود، همان بهتر که هیچ توافقی صورت نگیرد».

مقامات رژیم‌صهیونیستی از آغاز مذاکرات خواستار برچیده شدن تمام توان هسته‌ای ایران شده‌اند و هر توافقی جز این را یک «توافق بد» توصیف کرده‌اند. پایگاه خبری هیل اخیرا نوشته است که در مذاکرات با ایران «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا پلیس خوب و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی باید پلیس باشد.
منبع: فارس