مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: رفتار عمومی برخاسته از افکار عمومی است و انسان‌ها طوری عمل می‌کنند که فکر می‌کنند لذا اگر شما افکار را مدیریت کنید رفتار را هم مدیریت کرده‌اید.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از فارس، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در مراسم افتتاحیه دانشکده رسانه فارس که صبح امروز در سالن آمفی تئاتر فارس برگزار شد، طی سخنانی گفت: خداوند را شاکریم که خبرگزاری فارس بعد از یک دوران تجربی بسیار موفق به نقطه تأسیس دانشکده رسید و این نیازی بود که همه احساس می‌کردند و باید کسی با همت خود، آن را عملی می‌کرد.
شریعتمداری در رابطه با اهمیت و ارزش خبر و رسانه در گذشته و امروز، تصریح کرد: در شماره اول روزنامه وقایع‌الاتفاقیه که حتی تیتر هم نداشت نوشته بود که در داخل کشور اخبار و گزارش‌هایی از داخل و فرنگ می‌رسد که با واقعیت انطباق ندارد و لازم است که اولا حاکمان ولایات و بعد صاحبان منبر و صاحبنظران از اخبار و گزارش‌ها باخبر باشند و این نشان می‌دهد که آن زمان امیرکبیر دقیقا ضرورت را احساس کرده بود.
وی با اشاره به اینکه قیمت وقایع ‌الاتفاقیه در آن زمان 10 شاهی بود، اظهار داشت:‌ تمام حاکمان ولایات مختلف ملزم بودند که این نشریه را خریداری کنند و در یکی از شماره‌های این نشریه قیمت اجناس را نوشته بود.
شریعتمداری ادامه داد: پس از شهادت امیرکبیر این ماجرا و ضرورت که گفته شد افول کرد اما نه اینکه این ضرورت احساس نشود ولی وقتی دیگران برای ادامه کار به میدان آمدند آن نگاهی را که امیرکبیر دنبال می‌کرد نداشتند.
وی تصریح کرد گفت: در سال 1325 هجری قمری سید ضیاء‌الدین طباطبایی روزنامه برق را در 4 صفحه راه‌اندازی می‌کند که به این علت که به مبانی اسلامی توهین می‌کرد، توقیف شد.
شریعتمداری افزود: سید ضیاء بلافاصله روزنامه شرق را راه‌اندازی می‌کند که آخرین صفحه آن به زبان فرانسه منتشر می‌شد و این روزنامه هم به علت تعریض به مبانی اسلامی توقیف شد.
مدیر مسئول روزنامه کیهان راه‌اندازی روزنامه رعد را از سوی سید ضیاء در مرحله سوم یادآور شد و گفت: نوع این حرکت سید ضیاء‌الدین طباطبایی نشان می‌دهد که از عقبه و پشتوانه برخوردار است.
وی با اشاره به جمله‌ای که سید ضیاء در گوشه سمت راست روزنامه رعد می‌نوشت بیان کرد: «دانستن حق مردم است» جمله‌ای بود که همواره روزنامه رعد از آن استفاده می‌کرد اما اگر شما رخدادهای آن زمان را بررسی کنید و با مطالب روزنامه مقایسه کنید می‌بینید تنها چیزی که از مردم و مخاطبان روزنامه دریغ می‌شد دانستن بود.
شریعتمداری گفت: پس از اینکه ضیاء‌الدین طباطبایی که من از آوردن عنوان «سید» برای او شرم دارم، رضاخان را به انگلیسی‌ها معرفی می‌کند به فلسطین می‌رود و به عنوان واسطه برای صهیونیست‌ها زمین می‌خرد.
وی در نتیجه‌گیری عنوان کرد: رفتار عمومی برخاسته از افکار عمومی است و انسان‌ها طوری عمل می‌کنند که فکر می‌کنند لذا اگر شما افکار را مدیریت کنید رفتار را هم مدیریت کرده‌اید.
مدیر مسئول روزنامه کیهان از این اصل به عنوان پایگاه رسانه یاد کرد و گفت: از این زاویه می‌توان به اهمیت دانشکده خبر خبرگزاری فارس پی برد.
وی در توضیح اظهار کرد: ما و حریف دو نقطه قوت و ضعف داریم؛ اول اینکه امروزه در فرمول قدرت توان نظامی صدرنشین نیست نه به این معنا که جایی ندارد بلکه صرفا از صدر خارج شده است.
شریعتمداری ادامه داد: توپخانه‌ها به مرور از صدا افتاده‌اند و جای خود را به رسانه‌ها داده‌اند؛ تاکتیک قایق‌های توپدار مدت‌هاست که از کار افتاده است و به قول یک پژوهشگر غربی «تاکتیک قایق‌های توپدار را [امام]خمینی در آب‌ها غرق کرد»
وی در مورد این تاکتیک گفت: قایق‌های توپدار به این معناست که دشمن ابتدا به قدری آتش می‌ریزد که دیگر تحرک را از حریف می‌گیرد سپس سرزمین را اشغال می‌کند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان تاکتیک اسرائیل در جنگ 1967 را از نوع قایق‌ها توپدار عنوان کرد و با طرح این سؤال که چرا دیگر این تاکتیک از کار افتاده است بیان کرد: این تاکتیک دو عامل ماشین جنگی و پذیرش مردمی دارد در حالی که امام راحل این تاکتیک را از سیناپس بین دو حرکت شکسته است.
وی با اشاره به اینکه اشغال سرزمین دیگر بعد از انقلاب اسلامی هیچگاه دوام نداشته است، گفت: رژیم صهیونیستی لبنان را اشغال کرد اما ساکنان ضاحیه که خود را فرزندان خمینی می‌خوانند آنها را بیرون راندند همچنان که شوروی نیز نتوانست در افغانستان بماند.
شریعتمداری علت عدم تداوم اشغالگری در حال حاضر را عدم پذیرش افکار عمومی خواند و گفت: امام راحل می‌فرمودند دنیا تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی است.
مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه اولین وظیفه هر خبرنگار، خبرنویس و نویسنده اشاعه فرهنگ اسلامی است، گفت: دشمن رسانه‌هایی دارد که بدون اجازه وارد خانواده‌های ما می‌شود ولی پیامی برای ارائه ندارد، ما پیام داریم ولی رسانه نداریم.
وی افزود: خوشبختانه در عرصه رسانه گام‌های بلندی برداشتیم و در این میدان است که وظیفه ما مشخص می‌شود.
مدیرمسئول روزنامه کیهان خطاب به سیدنظام‌الدین موسوی رئیس مرکز علمی کاربردی فارس، گفت: از شما می‌خواهم برای دانشجویان این دانشکده چند واحد عملیات روانی آکادمیک و تجربی قرار دهید زیرا زمانی که افراد وارد این عرصه می شوند حس می‌کنند که با غول هایی طرف هستند ولی با کشف پاشنه آشیل آنها متوجه می‌شوند که این غول‌ها به یکباره فرو می‌ریزند.
وی اضافه کرد: دشمن در کار خود بسیار منسجم است و ما نیز باید در کار خود بسیار منسجم باشیم، ما به دروازه‌بانی خبر نیاز داریم زیرا در نقطه اوج هستیم ولی یکی از تلاش‌های دشمن این است که ما متوجه نشویم در کدام قله ایستاده‌ایم و به همین دلیل مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود بر این نکته تأکید دارند که از هیاهوی دشمنان نترسیم.
وی با بیان اینکه همیشه باید پرچم‌مان را بالا نگه داریم و از هیاهوی دشمنان نهراسیم، عنوان کرد: امام خمینی (ره) در ابتدای جنگ در نامه‌ای به پاپ فقط یک سوال پرسیدند و آن هم این بود که اگر حضرت مسیح امروز حضور داشت جانب ما را می‌گرفت یا آمریکا؟ این پیام را هیچ کدام از رسانه‌های غربی منتشر نکردند و فقط یک روزنامه حاضر شد آن را به صورت رپورتاژ آگهی چاپ کند که آن هم چاپ نکرد و اعلام کرد که اجازه این کار را ندادند، اینها افرادی هستند که دم از آزادی می‌زنند.
شریعتمداری عنوان کرد: امام علی (ع) در جریان جنگ جمل زمانی که پرچم اسلام را به دست محمد حنفیه فرزندش سپرد فرمود چشمت را به دوردست‌ترین افق دشمن بدوز، ما نیز باید پرچم‌مان را همیشه بالا نگه داریم زیرا دشمن می‌خواهد با رسانه‌هایش ما را کم جلوه دهد در حالی که ما بسیار زیادیم.
مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: دیروز دادگاه مصر 720 نفر را به اعدام و 401 نفر را به حبس ابد محکوم کرد و یقین بدانید اینجا نیز فتنه‌ آمریکایی-اسرائیلی 88 همین اهداف را دنبال می‌کرد.
وی افزود: در فتنه 88 دشمنان بیرونی به پا خواسته بودند و در دنیا غوغایی شده بود زیرا مطمئن بودند که پیروز می‌شوند و به همین دلیل با تمام توان آمدند و خیلی‌ها می‌گفتند که انقلاب از بین رفت ولی وقتی ما پیروز شدیم فهمی هویدی متفکر مصری به من گفت که با پیروزی شما متوجه شدیم که ما می‌توانیم.