با وجود تاکیدهای مکرر مقام معظم رهبری بر زیر سوال نبردن آمارهای رسمی و پرهیز از سیاه نمایی، برخی رسانه ها با رویکردی تخریبی درباره دستاوردهای دولت در زمینه اشتغال به استقبال زودهنگام از اظهارات ˈعادل آذرˈ رییس مرکز آمار ایران در برنامه ˈپایشˈ رفته اند.

سمپاشی و تخریب علیه عملکرد دولت در زمینه اشتغال که در برنامه پایش و با حضور یکی از برنامه ریزان دولت های قبل انجام شد بازتاب بسیار وسیعی در رسانه های بیگانه داشت و بررسی موضوع آمار اشتغال قرار است محور برنامه تلویزیونی یکم اردیبهشت ˈپایشˈ با حضور عادل آذر رییس مرکز آمار ایران باشد.

تخریب و سیاه نمایی علیه آمارهای رسمی ازجمله اشتغال علاوه بر اینکه کاملا غیرعلمی و با انگیزه های سیاسی در راستای اهداف دشمنان ایران اسلامی و خط خبری رسانه های بیگانه است، در حالی از سوی برخی رسانه ها تشدید شده است که مقام معظم رهبری بارها بر زیر سوال نبردن آمارهای رسمی و پرهیز از سیاه نمایی تاکید کرده اند.

 

ˈآیا عادل آذر، آمار واقعی اشتغال را خواهد گفت؟ˈ این تیتر یاداشتی است که بدون ذکر نام نویسنده ازسوی سایت ˈالفˈ منتشر شده و ضمن انتقاد از آمارها و عملکرد دولت و همچنین نحوه محاسبه آمار اشتغال می نویسد: از عادل آذر انتظار می رود از فرصت فردا شب [استفاده کند تا] با ارائه یک آمار علمی، مستدل و مستند، استقلال مرکز آمار ایران را به اثبات برساند.

ذکر چند نکته درباره شبهه افکنی برخی رسانه های داخلی که متاسفانه دانسته یا نادانسته در مسیر رسانه های غربی گام بر می دارند ضروری به نظر می رسد:

- خود آقای عادل آذر به عنوان مرجع اعلام آمارهای رسمی که سایت فوق الذکر انتظار دارد از ˈفرصتˈ استفاده کند و ˈآمار علمی، مستدل و مستندˈ ارایه کند، پیش از اینکه بحث درباره آمار اشتغال به این درجه از داغی در سطح رسانه ها برسد، در تاریخ 04/03/1391 به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با بیان اینکه مبنای محاسبه نرخ بیکاری براساس تعریف سازمان بین المللی کار است، گفت: تعریف مفهوم بیکاری از دولت هفتم در کشور رایج بوده و طی این مدت همواره نرخ بیکاری براساس تعریف یک ساعت کار در هفته محاسبه شده است.

وی افزود: بر اساس تعریف یاد شده هر فردی که در هفته یک ساعت کار کند و بتواند درآمدی کسب کند، شاغل محسوب می شود. به گفته ی آذر، هرساله مرکز آمار ایران در فصول مختلف سال اطلاعات نیروی کار را جمع آوری می کند. چارچوب جمع آوری اطلاعات و آمار در کشور براساس استانداردهای سازمان ملل است.

تاکید برخی رسانه ها و شخصیت ها درباره تخریب عملکرد دولت که این روزها به تیتر یک رسانه های غربی تبدیل شده و خوراک اتاق های فکر دشمنان را تامین می کند در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات و مناسبت های مختلف درباره موضع گیری های تخریبی و سیاه نمایانه هشدار داده اند، امری که بعید به نظر می رسد، به گوش جریان سازان داخلی علیه پیشرفت ها و اقتصاد کشور نخورده باشد.

روز سه شنبه بیست و یکم تیر 1390رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس و اعضای هیئت رئیسه اتاق های بازرگانی ایران و تهران، اولین شرط موفقیت در جهاد عظیم اقتصادی را برآورد درست و امیدآفرین از شرایط کشور و ارائه آن به افکار عمومی دانستند. رهبر انقلاب اسلامی به پیشرفت های بزرگ کشور در زمینه های گوناگون به ویژه در مسایل اقتصادی اشاره و خاطرنشان کردند: باید این نگاه امیدآفرین را مقدمه ای برای هر پیشنهاد و طرحی قرار داد و در توضیح و تشریح وضعیت از نگاه منفی و سیاه نمایی پرهیز کرد چرا که در سایه امید، نشاط حاصل می شود.

ایشان به تلاش آمریکا و دیگر دشمنان جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به کشور با استفاده از تحریم و دیگر توطئه ها اشاره و خاطرنشان کردند: هدف دشمنان از ایجاد این فشارها، نا امیدی مردم و به شکست کشاندن انقلاب اسلامی بود، اما اینها نمی توانند بر حرکت مردمی و خدایی ملت ایران فائق شوند، چرا که مطمئن هستیم تا وقتی که دل ها پر از امید و در کنارش مجاهدت باشد، بر همه این توطئه ها فائق خواهیم آمد.

اگر برخی رسانه ها و جریان ها سخن مقام معظم رهبری را در جمع پرشور مردم کنگاور خطاب به اصحاب قلم و رسانه ها فراموش کرده یا نسبت به آن تغافل می کنند، هنوز بسیاری از مردم ولایتمدار این جملات را به خاطر دارند: مبادا کسی دانسته یا ندانسته با اظهارنظر، حرف و یا نوشته خود به دشمن کمک کند/دشمن درصدد است با سیاه نمایی، در سد مستحکم ملت، اخلال ایجاد کند / دشمن در صدد است با انواع روش ها از جمله سیاه نمایی، در سد مستحکم و حرکت امیدوارانه و مستمر ملت، اخلال ایجاد کند.

حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به تلاش دشمنان برای سیاه نمایی اوضاع کشور از طریق بزرگ کردن ضعف ها و کمرنگ کردن پیشرفت ها، همگان به ویژه اهل قلم، اصحاب مطبوعات و صاحبان تریبون و رسانه را به مراقبت و هوشیاری در این زمینه فرا خواندند و افزودند: مبادا کسی دانسته یا ندانسته با اظهار نظر، حرف و یا نوشته خود به این خواست دشمن کمک کند.

جالب اینکه همین سایت که تنها شرط پذیرفته شدن سخنان عادل آذر را پیوستن به کاروان سیاه نمایی احزاب دانسته است چندی پیش نوشت: ˈرهبر انقلاب: نخبگان با سم سیاه‏نمایی مقابله کنند.ˈ این مطلب در تاریخ چهارشنبه 18 اردیبهشت 1387 تیتر اول این رسانه بود. آیا با در کنار هم قرار دادن آن مطلب در کنار تیتر مطلب اخیر ˈآیا عادل آذر، آمار واقعی اشتغال را خواهد گفت؟ˈ مردم در باره این تناقض چگونه قضاوت خواهند کرد. ضمن اینکه محک محکمی هم بر ولایتمداری جریان های سیاسی است.