عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با یادآوری اینکه اخیراً رئیس جمهور اعلام کرده دلش می‌خواهد رفراندومی برگزار شود، گفت: آقای روحانی، در این مدت نه مشکلی حل کردید و نه تدبیری و امیدی ایجاد کردید، رفراندوم برگزار کنید که آیا این تدابیر شما که باعث ناامیدی جامعه شده است، ادامه یابد یا نه؟

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ حمید رسایی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۲ دی) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی اخیراً مطرح کرده که دلش می‌خواهد رفراندومی برگزار شود، یک حقوقدان باید بداند که اداره حکومت دل‌بخواهی نیست و برای هر کاری قانون وجود دارد.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس نهم با بیان اینکه من با برگزاری رفراندوم مخالف نیستم، ‌افزود: رفراندوم باید برگزار شود، اما آقای روحانی شما وعده دادید ۱۰۰ روزه گزارش می‌دهید و ۶ ماهه مشکلات مردم را حل و زندگی آنها را متحول می‌کنید که اینچنین نشد.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس نهم تصریح کرد: شما گفتید هم سانتریفیوژ‌ها باید بچرخد و هم چرخ کارخانه‌ها، اما هیچکدام از این موارد محقق نشد و نه تنها چرخ کارخانه‌ها هیچکدام نچرخید بلکه بیکاری بیشتر هم شد.
رسایی ادامه داد: شما گفتید با توافقنامه ژنو، تحریم‌ها برداشته می‌شود، هیچ تحریمی برداشته نشد، بلکه بیشتر شد. گفتید مسکن مهر را ادامه می‌دهید، در حالی که آن را تعطیل کرده‌اید.
این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: شما اعلام کردید یارانه‌ها را ادامه می‌دهید اما حامل‌های انرژی گران شد و یارانه‌ها اضافه نشد. به مردم وعده دادید از بورس حمایت می‌کنید و تشویق کردید مردم سرمایه‌های خود را به بورس بیاورند، مردم این کار را کردند و اکنون ارزش سرمایه مردم نصف شده است.
وی افزود: شما اعلام کردید عزت را به پاسپورت‌ها برمی‌گردانید اما سفارت فرانسه به زنان ایرانی می‌گوید کشف حجاب کنید تا به شما ویزا بدهیم! هنوز نماینده دولت در سازمان ملل ویزا دریافت نکرده است.
رسایی تصریح کرد: گفتید از رکود عبور کرده‌ایم در حالی که هنوز رکود حاکم بر بازار و جامعه است. نان را به یک‌باره ۳۰ درصد گران کردید، حتی در برخی مناطق ۵۰ و ۱۰۰ درصد گران شده است و نظارتی در این‌خصوص وجود ندارد.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با یادآوری اینکه قیمت نفت بالای ۱۰۰ دلار بود، افزود: به دلیل ضعف عملکرد ژنرال‌های شما و اعتماد به کدخدا و فشار به مردم قیمت نفت به ۴۰ دلار کاهش یافته است، شما وزرایی را به کار گرفته‌اید که چندصد میلیارد ثروت آنها است.
این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: آقای روحانی، در این مدت نه مشکلی حل کردید و نه تدبیری و امیدی ایجاد کردید، رفراندوم برگزار کنید که آیا این تدابیر شما که باعث ناامیدی جامعه شده است، ادامه یابد یا نه؟
رسایی گفت: اعلام کردید آرمان‌های ما به سانتریفیوژها وصل نیست، بلکه به قلب و مغز و دل ما وصل است، سوال این است که قلب و مغز و دل شما به کجا وصل است؟ مشکل این است. آرمان‌ها به سانتریفیوژها وصل نیست، اما استقلال و غیرت کشور به سانتریفیوژها وصل است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با یادآوری اینکه دولت اخیراً مصوبه‌ای صادر کرده که قیمت گاز تا ۲۰ درصد افزایش یابد، تصریح کرد: شرکت گاز به نحوی در حال عمل به این مصوبه است و خانواده‌هایی که مصرف بیشتری دارند، پول کمی می‌پردازند و آنهایی که مصرف کمتری دارند، پول بیشتری باید بپردازند. بنابراین از شرکت گاز خواستیم تا با حضور در کمیسیون اصل ۹۰ در این‌رابطه پاسخ دهد، اما حاضر نیستند این موضوع را اصلاح کنند و انتظار می‌رود دولت در این رابطه رسیدگی کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
"Our President, analytical news site"