مهدی هاشمی که با اتهامات اقتصادی و امنیتی (مربوط به سال 88) تا کنون بیست و شش جلسه دادگاه (در بازه زمانی 11 مرداد93 تا 15 دی‌93) را پشت سر گذاشته، این روزها در انتظار استماع حکم خود از سوی قوه قضائیه است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ در کنار پرونده رحیمی که سرانجام به نتیجه رسانده شد و حکم قطعی آن نیز به صورت رسمی از سوی دفتر سخنگوی قوه قضائیه اعلام شد و به عنوان سند اقتدار قوه قضائیه از آن یاد گردید، پرونده یک آقازده با ابعاد خیره کننده و چندصدبرابری پرونده منتسب به رحیمی و با زوایایی خوفناک از اقدام علیه امنیت ملی نیز این روزها در قوه قضائیه در حال بررسی است و افکار عمومی حالا منتظرند تا قاطعیت قوه قضائیه را در این پرونده نیز شاهد باشند.

مهدی هاشمی که با اتهامات اقتصادی و امنیتی (مربوط به سال 88) تا کنون بیست و شش جلسه دادگاه (در بازه زمانی 11 مرداد93 تا 15 دی‌93) را پشت سر گذاشته، این روزها در انتظار استماع حکم خود از سوی قوه قضائیه است.

البته همزمان با روند پیگیری پرونده از سوی قاضی، برخی رسانه‌ها و جریان های نزدیک به این آقازاده متهم به شدت سعی دارند با تحت فشار قرار دادن قوه قضائیه اینگونه به جامعه القا کنند که «برائت» تنها رایی است که شایسته مهدی هاشمی و تمامی اتهامات منتسب به اوست.

بر همین اساس چندی قبل وکیل مهدی هاشمی در گفت‌وگو با روزنامه آرمان گفته بود: بعید است حکمی به جز برائت برای مهدی هاشمی صادر شود. افرادی که ادعای دیگری داشتند امروز متوجه شدند که مدرک مستدلی در اختیار ندارند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است پرونده‌های دیگری برای مهدی هاشمی در آینده تشکیل شود تاکید کرد: بر اساس صحبت‌های قاضی سراج و قاضی مقیسه که قضاوت پرونده مهدی هاشمی را بر عهده داشتند مهدی هاشمی هیچ پرونده دیگری ندارد و با ختم این پرونده هیچ اتهام دیگری در مورد ایشان مطرح نخواهد بود.

* دست پیشِ «مهدی هاشمی» در قوه قضائیه!

اما این پایان کار نیست؛ گویا آقازاده متهم علاوه بر اینکه خود را از تمامی اتهامات مبری می داند، در نظر دارد پس از دریافت حکم «برائت»! از تمامی کسانی که به نوعی در جریان افتادن پرونده او در دادگاه نقش داشتند، شکایت کند.

اینجاست که انسان به یاد یک ضرب المثل قدیمی می افتد: «فلانی دست پیش را می گیرد که پس نیفتد» و حالا این آقازاده متهم نیز مشمول همین ضرب المثل شده چرا که وی پیش از اعلام حکم رسمی از سوی دادگاه، اولا خود را از تمامی اتهامات مبری می داند و در گام دوم قصد دارد این بار در جایگاه شاکی به دادگاه بازگردد.

* پروژه مظلوم نمایی برای آقازده متهم

از آنجا که این جماعت به قضاوت پیش از موعد عادت دارند و روز قبل از اعلام نتیجه انتخابات، فرد پیروز را اعلام می کنند و از مردم می خواهند چنانچه اتفاقی غیر از پیش بینی آنها به وقوع پیوست به خیابان‌ها بیایند، گویا این روزها نیز به دنبال یک پروژه نخ‌نما شده هستند و می خواهند با کلید زدن پروژه «مظلوم نمایی» برای مهدی هاشمی، این جو روانی را در جامعه تسری بخشند که هر رایی از سوی دادگاه غیر از «برائت»، ظلم در حق این متهم است.

البته امروز پشت پرده تمامی این بازی های سیاسی برای افکار عمومی فاش شده است و قطعا دیگر کسی زیر بار چنین مباحثی نخواهد رفت.

جامعه امروزی از یک سو به قوه قضائیه اعتماد کامل دارد و از سوی دیگر منتظر است حکمی عادلانه و فارغ از جایگاه «آقازادگی» مهدی هاشمی صادر گردد.

منبع

"Our President, analytical news site"