“نام احمدی نژاد در لیست سیاستمداران ثروتمند جهان” تیتر خبری بود که به تازگی و در سطحی وسیع در رسانه های ارتباط جمعی داخل کشور انتشار یافت و در آن به نقل از پایگاه خبری شبکه تلویزیونی سی ان ان ترک ادعا شده است که دکتر احمدی نژاد ۵ میلیون دلار ثروت دارد.

«پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»/علی اکبر جوانفکر : شاید بشود گفت که طرفهای مدعی ثروت پنج میلیون دلاری دکتر احمدی نژاد این بار نیز مثل همیشه به کاهدان زده اند زیرا وضعیت مالی ایشان ، چیز پنهانی نیست و پیش چشم عموم مردم قرار دارد و ایشان تنها رئیس جمهوری هستند که برای اولین بار کل ثروت و دارایی خود را هم در ابتدا و هم در انتهای دوران مسئولیتش به دستگاه قضایی و مردم اعلام کرده اند، با این وجود فکر می کنم با مبنا قرار دادن خبر فوق، می شود یک مزایده واقعی را برپا کرد و چوب حراج به ثروت اعلام شده ایشان از سوی سی ان ان ترک زد.

مطمئن هستم اگر کسی حاضر شود کل دارایی های رئیس جمهور سابق ایران را برپایه هشتاد درصد تخفیف نسبت به رقم ادعا شده خریداری کند، یقینا بنده به عنوان برگزار کننده مزایده می توانم با سود ناشی از آن، فشار ناشی از ناچیز بودن حقوق بازنشستگی را تا آخر عمر از سر خود و خانواده ام بردارم.

برای برگزاری چنین مزایده ای، ابتدا باید اطمینان می یافتم که سی ان ان ترک چنین مطلبی را منتشر کرده است لذا از یک دوست فعال رسانه ای در آنکارا درخواست کردم تا در این زمینه تحقیق کند. ساعاتی بعد او تماس گرفت و تاکید کرد که چنین مطلبی در سی ان ان ترک وجود ندارد.

در رسانه های داخلی به جست وجوی منبع خبر منتشر شده در این زمینه پرداختم. سایت خبری عصر ایران و متعاقب آن سایت انتخاب مشهور به طرفداری از آقای هاشمی رفسنجانی اولین رسانه های انتشار دهنده این خبر بوده اند.

هر چند درسایه برخی بی تفاوتی ها، شاهد مرگ اخلاق و جوانمردی و مروت در جامعه هستیم و دروغ پردازی و جعل خبر در باره دکتر احمدی نژاد و دولت ایشان و انتشار وسیع آن در فضای رسانه ای کشور به یک امر عادی تبدیل شده است، اما فکر می کنم موضوع ثروت آقای احمدی نژاد، هنوز از جذابیت زیادی برخوردار است و با حمل بر صحت کردن گزارش منتشره در رسانه ها و سایت های حامی دولت فعلی می توان یک مزایده برپایه هشتاد درصد زیر رقم ادعا شده را برگزار کرد.