در میان اعترافات متهمان آشوب‌ها در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اغتشاشات اخیر که فضای رسانه‌ای کشور را در برگرفته، برخی جملات متهمان تکان‌دهنده‌تر از دیگر بخش‌ها بود.

به گزارش "پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما"؛ در میان اعترافات متهمان آشوب‌ها در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اغتشاشات اخیر، که فضای رسانه‌ای کشور را در برگرفته، برخی جملات متهمان تکان‌دهنده‌تر بوده است. در اینجا مهم ترین جملات این اعترافات آورده شده است:

 

حسین رسام، تحلیل گر ارشد سفارت انگلیس:

 

*در طول 5 سال اخیر 130 مرتبط با سفارت انگلیس و طی یکسال اخیر 50 نفر دیگر را جذب کرده ام.

 

*شورای فرهنگی بریتانیا از طریق ایجاد بانک اطلاعاتی برای پذیرش دوره IELTS، برگزاری دوره های مشترک با نهادهای دولتی و حکومتی، شناسایی و جذب نخبگان از طریق اعطای بورسیه و نیز جاسوسی علمی و صنعتی در دانشگاه‌ها اقدام به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز می‌کرد.

 

*از حدود 4 ماه قبل از انتخابات جلسات مختلفی در این خصوص تشکیل شد و اطلاعات لازم از طریق مرتبطین و فعالان سیاسی به ویژه اصلاح طلبان جمع آوری شده بود.

 

*دبیر اول سیاسی سفارت انگلیس در تهران به ستاد آقای موسوی رفته و با مسئولان تبلیغاتی و مشاورین وی جلسه داشت.

 

*ارتباط من با ستاد انتخابات آقای موسوی از طریق آقای ماهر مشاور میرحسین بود.

 

*تلاش این بود که این انتخابات نقطه عطفی برای اقدامات آینده باشد تا نظام یا مجبور تغییر رفتار شده و یا کلیت آن تغییر کند.

 

*بعد از سخنان رهبر انقلاب در نماز جمعه 29 خرداد ماه، سفیر دستور داد کارکنان سفارت از حضور در تجمعات خیابانی خودداری کنند، اما کارکنان سفارت قبل از آنروز اتفاقات و مشاهدات خود را گزارش می‌ کردند.

 

*عطریانفر، سعید لیلاز و شمس الواعظین از مرتبطین مهم سفارت انگلیس هستند.

 

نازک افشار کارمند بخش فرهنگی سفارت فرانسه:

 

*اگر چنانچه درگیری و اغتشاشی مقابل در بخش فرهنگی انجام می‌شد، باید در را روی زخمی‌ها باز کرده و به آنها پناه بدهیم.

 

*تصمیماتی که در ارتباطات با حوادث پس از انتخابات در سفارت فرانسه گرفته می‌شد، به ایرانی‌ها ابلاغ می‌شد.

 

*سفارت می‌دانستند که بنده در چند اغتشاش حضور داشته‌ام.

 

*بازجویان و زندانبانان همیشه با بنده مهربان بودند به خصوص نیروهای وزارت اطلاعات که بنده را متوجه اشتباهات خود کردند و باید بگویم برخورد آنها با من بسیار مناسب بود.

 

رضا رفیعی فروشانی یکی از متهمان دستگیر شده در حوادث اخیر:

 

*‌مسئولیت بنده شرکت در کنفرانس‌های مطبوعاتی ریاست جمهوری و پرسش سوال‌های خاص و همچنین برقراری ارتباط با مسئولان نظام بود.

 

*‌در ایران تصمیم گرفتم که NGO تشکیل داده که با همکاری همفکران اصلاح طلب خود تشکیل دادم.

 

*بنده در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردم و با موبایل فیلمبرداری کرده و آن فیلم‌ها را روی صفحه فیس بوک قرار می‌دادم.

 

*خانم نورا برای بنده ایمیلی فرستاد که در آن ایمیل گفته بود CIA قصد ارتباط با شما را دارد.

 

*پس از ایجاد کانال تلویزیونی برای کروبی و اینکه این کانال هیچ وقت بالا نرفت نیروهای اطلاعاتی امارات بنده را احضار کرده و گفتند که باید با ما همکاری کنید یا از کشور اخراجتان می‌کنیم.

 

*دو سال برای سرویس اطلاعاتی امارات جاسوسی کرده و برای این کار ماهانه 5 هزار درهم دریافت کرده و اطلاعات مدنظر را نیز از طریق تماس موبایلی ارسال می‌کردم.

 

آرش رحمانی‌پور، چهره‌های سیاسی فعال در زمینه براندازی نرم:

 

*سال 85 به وسیله شبکه ماهواره از طریق یکی از دوستانم به نام و تفکرات انجمن پادشاهی ایران آشنا شدم و حس کنجکاوی سبب شد تا در یک فرآیند کوتاه مدت با این انجمن رابطه برقرار کنم.

 

*انجمن پادشاهی ایران تلاش می‌کند با ایجاد فضای شدید نژادپرستانه به ایرانیان القا کند وظیفه آنها این است که در برابر اسلام و مسلمانان بایستند تا باصطلاح خود کشور ایران را نجات دهند.

 

*امید(عضوی از انجمن پادشاهی ایران) ضمن آموزش یارگیری به ما آموزش می‌داد که چگونه از تظاهرات و اعتصابات سوء استفاده کرده و با وارد کردن خسارات مالی و جانی یک صحنه جنگ شهری ایجاد کرده و در واقع از این طریق پایه‌های نظام جمهوری اسلامی را سست کنیم.

 

*سران انجمن پادشاهی ایران تاکید داشتند در صورت ناامن کردن اماکن مذهبی و کاهش حضور مردم در این گونه اماکن می‌توان به حکومت فشار وارد کرده و پایه‌های نظام را تضعیف کرد.

 

*یکی از ماموریت‌های من انفجار در شعب اخذ رای در دو نقطه مهم و حساس یکی مسجدالنبی نارمک و دیگری حسینیه ارشاد بود.

 

محمدرضا علی زمانی از اعضای گروهک انجمن پادشاهی:

 

*اصلی‌ترین کارمان یاد دادن و آگاهی از راه‌های مختلف برای ایجاد نوعی دین گریزی و دین ستیزی بود تا بتوانیم پشتوانه نظام را از بین ببریم.

 

*با توجه به ارتباطی که با نیروهای آمریکایی مستقر در عراق داشتیم آنها نیز از ما اطلاعاتی در خصوص مسائل داخلی ایران از جمله مسائل دولتی و مسائل مربوط به دانشجویان می‌خواستند.

 

*گروهک تروریستی انجمن پادشاهی فرمول‌های ضعیف و قوی تولید بمب‌ها را برای ما ارسال می‌کرد.

 

*در مرحله اول فرمول بطری‌های انفجاری و پس از آن نیز فرمول بمب‌های قوی را در اختیار ما قرار دادند که نهایت هدف آنها کشتار بیشتر هرچه بیشتر مردم و مسئولان نظام بود.

 

*از طرف آمریکایی‌ها و دفتر انجمن پادشاهی ایران بودجه‌هایی را برای ادامه کار و تامین معاش دریافت می‌کردیم.

 

محمدرضا علی زمانی، از متهمان پرونده کودتای مخملی:

 

*نفوذ در احزابی که قصد شرکت در انتخابات داشتند به همراه نفوذ در دانشگاه‌ها و اصناف کارگران از جمله برنامه‌هایی بود که قرار شده بود ما در قالب اقداماتی برای نیروهای آمریکایی و انجمن پادشاهی ایران انجام بدهیم.

 

*بمب‌گذاری و عملیات تروریستی که کشته‌های زیادی از مردم و مسئولان به جای بگذارد از جمله اقداماتی بود که قرار بود به همراهی و کمک نیروهای آمریکایی انجام شود.

 

*نفوذ رابطین خود در احزاب، دانشگاه‌ها و مراکز دولتی باید صورت می‌گرفت چرا که ما نیاز به اطلاعات به روز داشتیم.

 

*از جمله اقدامات دیگری که برای مدیریت آن بنده به ایران سفر کرده بودم، تشویش اذهان عمومی و ایجاد شک و شبهه برای ابطال انتخابات و رای گیری مجدد.