مهم=> "جنگ احزاب"-3؛ فصل دوم: "نظر امام جامعه اسلامی پیرامون گفتمان و عملکرد دولت های نهم و دهم"

هرچند دشمنان‌خارجی، مخالفین‌داخلی جمهوری‌اسلامی ومغرضین ، متضرّرین، عهدشکنان و انقلابیّون‌مادّی‌گرا و خودعمّارپندارها در مقاطع مختلف و با استناد به منابعی غیر از امام جامعه، مدعی انحراف و مغرضانه بودن تفکر و گفتمان دولت های نهم و دهم از ابتدای شکل گیری(1384)، یا از ابتدای دولت دهم و پس از لغو حکم معاون اولی مهندس مشایی(تیرماه 1388)، یا بعد از لغو عزل وزیر اطلاعات(اردیبهشت‌ماه 1390)، یا پس از ردصلاحیت مهندس مشایی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری(اردیبهشت‌ماه 1392) بوده و ایشان را منتسب به سرشاخه های ضدانقلاب خارج از ایران مانند سازمان مجاهدین خلق!، اشرف پهلوی! و اسرائیل! قلمداد کرده و با تفکراتی انحرافی از قبیل بهائیت، حجتیّه، فراماسونری، ضدّولایت فقیه، برانداز و... به مردم معرفی می کنند، لیکن مروری اجمالی بر دیدگاه ها و اندیشه های ولیّ امر مسلمین، بیانگر نقشه خوانی معکوس عمدی یا سهوی آن بظاهر خواص! و پالس های شیطانی دعوت جامعه اسلامی به سمت ذبح حقیقت، بخوبی مبیّن مواضع شفاف و هدایتگر امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) در این خصوص می باشد.

آیا کمک های ایران به مقاومت، مصداق تقابل است با "چراغی که منزل رواست به مسجد حرام است؟!"

یکی از مباحثی که دائما مطرح است هزینه هایی است که ایران در جای جای جهان مانند لبنان – فلسطین – سوریه – عراق – یمن و ... انجام می دهد و همه کنجکاو هستند بدانند این هزینه ها چه قدر است و آیا صحیح تر نبود که این هزینه ها در داخل کشور صرف می شد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه: صدور انقلاب اسلامی ایران؛ نمونه بارز موفقیت سیاست "تسخیر قلوب" و شکست سیاست "تطمیع جیوب"

"زمانی که انقلاب در ایران پیروز شد یکی از بحث هایی که مطرح شد بحث صادر کردن انقلاب اسلامی به دیگر کشورها بود و بسیاری از کشورهایی که از صدور انقلاب اسلامی در ایران واهمه داشتند بسیج شدند تا از صدور آن جلوگیری به عمل آورند، اما اشکال همه شان سطحی نگری شان بود.آنچه بسیاری نتوانسته بودند درک کنند این بود که انقلاب اسلامی در ایران نتیجه یک تفکر سطحی شبانه نبود بلکه تبلور تفکری بود که قرن ها چکش کاری شده بود تا در نهایت به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید."

بررسی کارشناسی طرح بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در ایران / اعتمادسازی یا نفوذ؟!

 از قدیم گفتن «آدم زنده وکیل وصی نمی‌خواد»؛ اما این مثل برای وقتی به کار می‌رود که فردی بتواند حق ضایع شده خود را بگیرد. ولی گاهی شرایط به گونه‌ای پیش می رود که علاوه بر خود شخص، وکیل یا وکلایی باید پیش قدم شده و حق ضایع شده را بستانند. حکایت حقوق بشر هم به همین منوال است. سازمانی تشکیل شده و مدعی ستاندن حقوق بشر است. کشورهایی به دنبال آن، داعیه‌دار این حق هستند؛ از یک طرف خود را حامی و مدافع حقوق بشر عنوان می‌کنند و از سوی دیگر به بهانه مبارزه با تروریسم، به ملتی تجاوز کرده و جنایت می‌آفرینند.

سیاست یک بام و دو هوا در مجلس/قدردانی افراد بی اطلاع! از تیم مذاکره کننده هسته ای!

بنا بر گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گرچه ایران تعهدات خود را به‌خوبی درخصوص برجام انجام داده است، اما طرف غربی بخصوص آمریکایی‌ها با اجرای ناقص و بعضاً با ایجاد چالش در گذرگاه‌های مهم(مانند حوزه‌های بانکی) اجرای برجام روند صحیح اجرایی شدن آن را مسدود کرده‌اند و در برخی از مواقع نیز با اقدامات متقابل مانند ایجاد تحریم‌های جدید و همچنین استفاده از تحریم‌های اولیه علیه تحریم‌های ثانویه برجام را بی‌خاصیت کرده‌اند. اما در چنین شرایطی که کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام می‌کند برجام ناقص اجرا شده و در برخی از موارد اجرای برجام با توجه به کارشکنی آمریکایی‌ها بی‌خاصیت شده است، 200 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اقدامی جالب توجه با صدور بیانیه‌ای از تیم مذاکره کننده هسته ای قدردانی می‌کنند.

«عاشورا؛ آزمون پایمردی بر اصول و آرمان ها»/ قسمت هجدهم- بررسی سرنوشت 30 نفر از نخبگان سیاسی و فرماندهان لشگر شام؛ پس از ماجرای کربلا

بزنگاه های تاریخی سرمنشأ تغییر مسیر، تعیین سرنوشت و عاقبت به خیر شدن یا نشدن انسان ها در آینده دنیوی و أخروی ایشان محسوب می شود. چه مؤمن باشی و زاهد و چه محب باشی و پارکاب؛ اغوای شیطان که آمد، آنچه نجات بخش آدمی است، ایمان است و تقوی؛ چه بسیار افراد ظاهرالصلاح و مدعی که در طول تاریخ به طمع دنیا یا اشتباه در محاسبه ، در چشم به هم زدنی از اوج عزت به حضیض ذلت رسیده و نه تنها مغضوب درگاه خداوندی قرار گرفته اند بلکه در دنیا نیز به بدترین سرنوشت ها مبتلا گشته اند.به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ معرفی چند تن از دشمنان و قاتلان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و سرنوشت شوم آنان در این جهان را در این گزارش بخوانید.

تقابل با ریشه یا میوه/ بلاتکلیفی جامعه روحانیت مبارز در مواجهه با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری

مگر هاشمی رفسنجانی که حامی اصلی حسن روحانی است عضو مؤسس جامعه روحانیت مبارز نیست‌؟ پس اگر «‌آب در کوزه است» چرا « تشنه لبان» در پی دیگران می‌گردند؟ اگر عضو این تشکل است یعنی که «‌یار در خانه است» پس چرا « گِرد جهان می گردند» تا یکی دیگر را پیدا کنند؟ اگر حسن روحانی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز است ، پس اعضای این تشکلدنبال چه هستند و چرا می خواهند از دیگری حمایت کنند؟ اگر هم عضو است اما در جلسات شرکت نمی‌کند و از آنان فاصله گرفته و به مجمع روحانیون - تشکل رقیب و انشعابی- نزدیک شده یا پیوسته چرا خروج یا اخراج او و نیز هاشمی و ناطق و امامی کاشانی و پور محمدی را اعلام نمی کنند؟! اگر هم نیست چرا نمی گویند نیست و اصرار دارند بگویند هست؟

گرایش نسل دوم اصولگرايي به جریان اعتدالگرايي و اصلاح‌طلبي؛ در پی ناامیدی از تغييرخواهي پدران سياسي خويش

"رنجي كه امروز اصولگرايان گرفتار آن شده‌اند ماحصل خودشيفتگي و تصلب گفتماني، مطالبات رنگين‌كماني، فقر چسبندگي تشكيلاتي، عقب‌ماندگي از تحولات سريع اجتماعي، دگر‌سازي و حذف‌خواهي، طردطلبي، بي‌توجهي به بينش اكثريت شهروندان، تضاد دروني منافع، نبود سازمان سياسي مقتدر و هژمونيك، عدم تعيين تكليف با مديريت هشت سال دولت قبل، عدم تسامح و تساهل سياسي و فرهنگي و... است."

تطهیر و تثبیت اسلام اموی/ فتنه امویان در انحراف اسلام انقلابی و مخدوش کردن آرمان های انقلاب نبوی

 اگر چه ظهور اسلام تحول بنیادین در اندیشه دینی و اجتماعی و سیاسی عرب وجود آورد، اما امویان در گمان خویش در فرایند سنت تاریخی، احساس شایستگی سروری داشته و می باید در آینده دور و یا نزدیک بار دیگر بدان می رسیدند. حضور امویان در فتوحات شامات در عصر خلفای راشدین، جعل احادیثی که از یک سو،جایگاه امویان را بالا می برد و از سوی دیگر،جایگاه نزیکترین خاندان به پیامبر(ع) یعنی اهل بیتش را پایین می آورد؛ تبلیغات سیاسی علیه امیرالمؤمنین؛ شکل گیری و حمایت از اندیشه های فقهی و کلامی که بتواند مشروعیت خاندان اموی را در جامعه اسلامی مورد تایید قرار دهد(مانند:حمایت از اندیشه مرجئه گری در جامعه اسلامی)، بخش اندکی از فعالیت های اندیشه ای امویان در راستای تئوریزه کردن اندیشه خلافت اموی بوده است. بخش دیگری از اقدامات آنان برای جامعه عمل پوشیدن این اندیشه را باید در قالب فعالیت های نظامی و اقدامات طغیان گری در دوران خلافت امام علی(ع) و دوران امام حسن و امام حسین(ع) دید.

«عاشورا؛ آزمون پایمردی بر اصول و آرمان ها» / قسمت دوازدهم- عَمروبن ‌حجّاج ؛دعوتگر بی بصیرت

عَمروبن ‌حجّاج زُبَیدی از قبیله زبید یمن و از جمله خواص این شهر بود که در زمان حیات رسول خدا(ص) ایمان آورد ، با این حال، اگرچه وی از اشراف و زعمای قوم خود در یمن بود ولی از نقش آفرینی وی در عصر پیامبر(ص) گزارشی وجود ندارد. اولین خبر جدی از عَمرو مربوط به جریان ارتداد بعد از رحلت رسول خدا(ص) است که در برابر این نگرش در یمن، سرسختانه مقاومت کرد و اجازه نداد کسی بر علیه دولت مرکزی خلیفه اول قیام کند. از نقش و جایگاه وی در دوران خلفای نخستین، اطلاع چندانی در دست نیست. با این حال نقش کلیدی و مهم عمرو بن حجاج زبیدی از دوره بنی امیه شروع می شود.